Viata pe repeat

Cu totii ne-am saturat de sentimentul ca zilele se repeta si vietile noastre pedaleaza in gol, in rutina, ca zi de zi mergem pe acelasi drum spre birou si ne intoarcem in acelasi loc pe care am uitat sa-l iubim ca pe un "acasa" ce ne este. Si asteptam cu totii parca sa sune ceasul desteptator si sa ne trezim din visul urat si monoton. Cat ne-am dori sa ne spuna cineva "nu, nu, ai gresit, lucrurile nu stau deloc asa". Ei bine nu, nici de data asta nu va fi vorba despre ceasul desteptator, ci mai degraba de un somnifer care sa ne cufunde si mai adanc in repetitivtatea asta pe care (poate) o uram, pentru ca, breaking news: la intervale de 28 de ani datele se repeta.

Practic, din 28 in 28 de ani dam peste aceeasi zi de marti 13 sau peste aceeasi zi de 1 mai in weekend ca sa nu primim liber de la munca; pe scurt, din 28 in 28 de ani totul se repeta la marele fix. Sigur, niste baieti optimisti, sunt in stare sa vada ceva bun in asta. Asa ca, sa lasam filosofia si lamentarile de-o parte si sa ne concentram pe acea parte plina a paharului pe care au gasit-o cei de la agentia Euro RSGC din Milano.

Astfel, italienii si-au urat "Happy Old Year" la indemnul agentiei, care a comunicat in numele Legambiente, cea mai importanta asociatie care se ocupa de probleme de mediu in Italia. Astfel, Legambiente si-a expus rezolutia pentru 2010: Recicleaza! Ar fi putut sa fie plictistitor, ar fi putut sa vina cu mesaje lacrimogene despre cum "si copacii au un suflet". Sau ar fi putut sa vina cu cifre (seci) despe cum, cati si in cat timp sunt taiati copacii si despre cat de rau ne face noua asta, in procente, desigur. Dar nu, ei au ales sa arate ca se poate sa faci si tu ceva, cat de mic, ca poti arata si tu ca iti pasa de resursele planetei.

Ar fi atat de usor daca am pastra calendarele vechi si le-am refolosi, am economisi hartie si am face un pas in directia unui comportament responsabil fata de mediul inconjurator. Si chiar daca nu ne apucam sa strangem calendarele, gestul simbolic al celor de la Legambiente poate ne pune pe ganduri despre ce putem face noi ca sa ajutam Planeta sa o duca mai bine. Fiecare isi poate rupe cateva minute pe zi pentru a face mai putina risipa, indiferent ca e vorba de reciclat calendare sau stins becul cand nu mai e nevoie de el, de inchis apa cand curge fara rost sau orice altceva.

Pe scurt, prin aceasta campanie care si-a propus sa-i sensibilizeze pe italieni, Legambiente si-a sarbatorit cei 30 de ani de la infiintare fara sa arunce pe geam bugetul de promovare, ba dimpotriva, investindu-l cu folos. E un exemplu despre cat de simplu poti transmite un mesaj daca ai curaj sa faci lucrurile (un pic) diferit. Adica neconventional.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related