Desi numarul total al reclamelor TV a scazut in 2009 fata de 2008 conform datelor Alfa Cont, aceasta modificare nu a fost observata de cei mai multi dintre romanii de la oras. Rezultatele unui studiu realizat de Mercury Research arata ca doar 10% dintre romanii din urban considera ca in 2009 au fost difuzate mai putine reclame TV decat inainte de criza economica. Perceptiile din anii trecuti legate de numarul mare de reclame nu s-au modificat, in ciuda contextului actual. In schimb, criza a adus mai multe promotii, tombole, sau reduceri de pret la produsele alimentare.
Mercury Research a analizat intr-un studiu reprezentativ la nivel urban realizat la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut care sunt perceptiile romanilor peste 18 ani privind masurile luate de companiile de FMCG (bunuri de larg consum) in perioada de criza in comparatie cu perioada de dinaintea crizei. Au fost analizate perceptiile legate de frecventa reclamelor TV, promotii, reduceri de pret, varietatea de sortimente de produse din magazine, modificari de preturi atat pentru produsele alimentare cat si pentru cele nealimentare.