Viata e un indelung sir de patimi, cineva trebuie sa fi spus asta la un moment dat. De intensitatea lor depinde daca se face sau nu film dupa ea. Din pasiunea mea pentru jocurile de noroc, consumata cu mult timp in urma, n-ar iesi nici macar o .. reclama. Cu toate astea, a trebuit sa dau peste "Jucatorul" lui Dostoievski ca sa scap definitiv de ea. Din acea clipa, m-am ferit pana si de pariuri. Oricum, am descoperit ca e mult mai rentabil sa fii profet. Si iata ca va spun acum, tineti minte cuvintele mele: PORCUL asta o sa ia ceva premii!
Da, este vorba de raposatul din ultimul spot MTV - Made in Romania, un clip care iese din schema celor facute pana acum (foarte bune si ele, de altfel). In cele trei predecesoare mesajul era indirect si oarecum metaforic: "romanul tipic, patruns de spiritul MTV, surprinde in jurul lui intamplari ce respecta, in opinia lui, non-conformismul caracteristic acestuia". Insa intamplarile in sine nu au nimic pur romanesc (poate cu exceptia spotului cu magarul): cainii se gonesc peste tot, nunti se fac peste tot si cam la fel (amintiti-va, numai, cat de bine seamana nunta din spot cu cea din Breaking the Waves, filmul lui Trier). Cu porcul, lucrurile stau altfel. Avem de-a face cu un scenariu elaborat, in care stapanul si odrasla sunt, amandoi, personaje principale. Desi este conceput ca o poveste a porcului (cu care, fie spus, nu are mai nimic in comun), nu-ti trebuie prea multa atentie pentru a decela mesajul, de data asta foarte clar: romanul se uita la MTV si este transformat radical de acesta. Nu mai vorbim de spirit, de hatria preexistenta si redirectionata, ci de un mod de viata schimbat. Se pleaca de la un specific romanesc, barbatul rurban (rural-urban) de la marginea orasului, obisnuit sa creasca in fiecare an un porc sau chiar doi, sa bea tuica si sa manance carnati in timp ce se uita la Teletech.