Prietenele stiu de ce

Pentru ca in analiza de saptamina trecuta am vorbit despre ce vor femeile, ma simt datoare ca de data aceasta sa prezint si caracteristicile partii adverse. Adica ce vor barbatii, ca doar se spune ca s-a instaurat egalitatea intre sexe. Cum nu am gasit nici o alta campanie care sa comunice mai complet ideea de "barbat", asa cum este el de fapt, cu bune si cu rele, m-am oprit asupra noului spot Bergenbier. E adevarat, in nici unul din clipurile la berea anterior amintita nu vom gasi cheia catre mintea celor cu Mercedes in fata casei si nici nu vom putea deslusi ce ginduri nebanuite ascund liceeni. In mod cert insa, putem studia in voie comportamentul barbatului obisnuit, trecut de prima adolescenta, dar nu prea aproape de senectute. Exact, tipul de barbat caruia ii arde buza dupa o bere nu foarte sofisticata venita la pachet cu o conversatie spumoasa, de preferat despre sport, intre prieteni.

Deci se putea
Problema cea mai mare a "Scolii de soferi" este "Lenjeria". Nu a soferitei ci a femeii din spotul anterior. Cred ca putini dintre cei care au inteles de ce "o bere buna se bea cu masura" imaginandu-si cum arata posesoarea perechii de bikini rosii mai au puterea sa guste, cu aceeasi intensitate, situatia creata in noul spot. De fapt, nici povestea nu ne prea ajuta. Este ca atunci cind cineva ti-a repetat atit de des un lucru cu care nu esti de acord incit iti dai seama ca la un moment dat l-ai adoptat fara sa vrei. Sa recunostem. Toti barbatii cred ca oricit de desteapta, de frumoasa si de devreme acasa ar fi o femei, aceasta "specie" este antitalent in ale sofatului. Pe de alta parte, chiar daca admit soptit ca nu se prea descurca la volan, femeile vor cu orice pret sa demonstreze ca pot. In concluzie, unde este situatia neasteptata care te face sa cersesti dupa o secunda, si inca una, pina se fac 30 si dai de alta reclama sau schimbi canalul?
Iar daca s-a dorit ca pana la limita masculinitatii sa fie un spot cu un mesaj universal, as putea spune ca este. Ma tem insa ca din acest univers descris de Bergenbier pentru barbati, lipseste scinteia. Care probabil a apus pe masura ce povestea cu femeile care nu stiu sa conduca si barbatii care le vor la volan doar pentru a putea gusta un pic de alcool, a fost repetata pina cind a obosit si ea si cei care au spus-o.

O personalitate in schimbare
Recunosc ca mie imi place consecventa. Si din punctul acesta de vedere as oferi o coronita cu felicitari pentru modul in care campaniile anterioare ale produsului au inteles sa mearga pe acelasi drum al identitatii de marca. Indiferent de forma prin care s-a comunicat cred ca toata lumea a inteles ce pozitie trebuie sa ocupe Bergenbier pe masa din bar. Urmarind ultimul spot nu am inteles insa ce s-a intimplat cu personalitatea acestei beri. Pina acum, mi s-a parut ca vorbim de o bere prietenoasa. In schimb, acum mi s-a relevat partea intunecata a acestei marci. Imi pare egoista, chiar cinica, daca exagerez putin. Eu inteleg ca femeile, spre exemplu nu fac parte din targetul primar, dar nu vad de ce atita exclusivism. De ce atita lipsa de prietenie si amabilitate pina la urma. Sau sa se fi metamorfozat oare Bergenbier intr-un soi de ciocolata pe care nu o imparti cu nimeni. Si atunci cum ramine cu pozitionarea: berea pe care o bei cu prietenii. Acestea fiind spuse, revin la motivul care m-a determinat sa analizez acest spot.

Asadar ce vor barbatii.
In primul rind, vor sa se uite la meci. Si cum nu este nici un secret ca sportul se asorteaza cel mai bine cu alcoolul, am ajuns imediat la cea de-a doua dorinta: berea. De aici si pleiada de spoturi de genul:ce faceti acolo. Stiu ca va uitati la meci. Dar ce plescaiti….Berea X de care m-am indragostit". Desi intr-o formula mai atragatoare, nici Bergenbierul nu a facut rabat de la aceasta asocire, fireasca si in asentimentul pozitionarii, de altfel.
Am mai descoperit ca pentru sexul masculin contextul nu are prea mare relevanta, de unde si " scuza ca "orice motiv este bun pentru o bere". Femeile care nu inghit prea usor un asemenea pretext si nici nu au rabdarea sa astepte pina cind microbistii golesc paharul, se pot astepta insa la orice. Mai ales ca barbatilor le plac schimbarile.
Pentru partenerele de viata ale acestor domni cu o gasca de prieteni ar tebui sa existe si un motiv de bucurie. "Doamnelor, le puteti imprumuta oricand masina". Si chiar va vor multumi pentru asta. Lucru greu de crezut in alte circumstante.

P.S
Cum nu fac parte din target, cer ingaduinta ca orice omisiuni, interpretari eronate sau exagerari sa mi se treaca cu vedere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related