Buzz cu Teodor Cucu (Director de Creatie si Strategie, FRANK)
IQads: Theo, pentru ca toata lumea se intreaba "de ce a plecat Teodor Cucu din GMP, povesteste-ne cum ai luat decizia de a pleca din agentia in care ai lucrat 5 ani. Pentru ca e neasteptata vestea, poate lamuresti putin contextul in care ai luat hotararea asta, ca sa nu lasam loc interpretarilor.
Teodor Cucu: Interpretari? Ce interpretari? Se intampla asa ceva in advertisingul romanesc? :) Lasand gluma la o parte, vestea e neasteptata si pentru ca lucrurile s-au intamplat destul de repede. Ceea ce nu inseamna ca a fost o decizie usor de luat, avand in vedere ca ma leaga foarte multe de GMP.
IQads: Am primit intre timp si comunicatul de presa care anunta venirea ta la Frank. De ce Frank? Ai avut si alte optiuni?
Teodor Cucu: De ce nu Frank? Frank nu e o solutie de avarie, nu e o plecare doar de dragul plecarii, nu sunt genul ala de om. Frank a fost o alegere foarte bine cantarita si facuta in special pentru ca-mi oferea niste perspective noi, imi oferea posibilitatea de a ma dezvolta profesional intr-o directie noua.
IQads: Povesteste-ne cum e structurata noua agentie in care vei lucra. Am vazut ca vei fi director de strategie SI creatie.
Teodor Cucu: Frank e structurat ca un grup de comunicare integrat, cu expertiza atat in ATL cat si digital, BTL sau PR. Insa cel mai important este ca Frank incearca sa tina cont de toate schimbarile din lumea care ne inconjoara si nu se incapataneaza sa functioneze dupa modelul clasic de advertising. Daca adaugi la asta si viteza de reactie specifica unei agentii independente rezulta un model de business capabil sa se muleze nu doar pe nevoile de comunicare ale clientilor, dar si care poate genera solutii de comunicare in ton cu ceea ce se intampla dincolo de geam sau de ecranul monitorului. Sau de Luerzer's Archive.
IQads: Functia ta e, practic, o fuziune intre doua discipline. Este asta o masura datorata crizei prin care ne intoarcem la primii ani ai publicitatii, cand departajarea intre strategie si creatie nu era asa pregnanta?
Teodor Cucu: Nici eu, nici cei doi parteneri Frank nu vedem fuziunea asta ca pe o intoarcere in timp sau ca pe o masura pe timp de criza, ci mai degraba ca pe o alegere foarte clara de a aduce strategia mai aproape de creatie si invers. Si de altfel de aici a si pornit totul, avand in vedere ca ma cunosteam cu Dimitris si cu Niki de ceva vreme, fara sa se puna insa problema unei colaborari. Si am avut ocazia sa vorbim verzi si uscate, inclusiv despre publicitate, despre cum o vedem sau modele de urmat. Astfel, am realizat ca avem destul de multe in comun, iar atunci cand nevoia lor s-a materializat, discutiile au luat o alta turnura si s-au finalizat cu plecarea mea din GMP.
IQads: Fiind inceput de an si un nou inceput pe plan profesional, care e primul obiectiv pe care iti propui sa-l atingi?
Teodor Cucu: As prefera sa fac intai si sa vorbim dupa. Nu de alta dar nu cred in vandut pielea ursului din padure :)
IQads: Spune-ne atunci pe ce conturi vei lucra la Frank.
Teodor Cucu: Frank are deja in portofoliu conturi ca Romtelecom, Asirom, Skoda, Olympus, Sprider Stores sau Mothercare. Insa intentionam sa marim portofoliul actual de clienti si pot spune cat se poate de sincer ca dupa 3 ani de lucrat pe Timisoreana, tare mi-as dori sa lucram pentru o bere, ramane de vazut daca vom reusi sa si convingem una :)
IQads: Bilant la sfarsitul experientei GMP. Cu ce succese profesionale, neimpliniri, sperante inchei acest capitol al carierei tale?
Teodor Cucu: Nu-mi place sa raman ancorat in trecut. Cu siguranta sunt lucruri nefacute, lucruri pe care le-as fi putut face altfel sau pe care poate ar fi fost mai bine sa nu le fac deloc. Cred ca cel mai mult inveti din greseli, insa cred ca odata lectia invatata e cazul sa mergi mai departe. Dar pentru ca veni vorba de sfarsitul experientei cu GMP, astept cu nerabdare ca o serie de campanii foarte frumoase, care sunt inca in stadiu de dezvoltare acolo, sa vada lumina zilei. Si intre timp ma ocup de viitoarele campanii Frank :).