Daca filmuletul acesta ar fi aparut in 2006, dupa lansarea cu surle si trailere a campaniei "Fabrica de fericire", as fi crezut ca e un spoof al celebrului spot cu animalute care salasluiesc inauntrul automatelor de Cola si se indeletnicesc cu ambalarea, racirea si acoperirea cu pupici (pe pufosii aia buzati ii cheama "pupacila") a produsului. Scopul parodiei ar fi fost teleportarea fortata a autorilor spotului (W+K, Amsterdam) de pe taramul Pupaciosilor pe planeta Pamant, acolo unde muritorii nu mai cred de mult in fericirea promisa de branduri in spoturi tv.
Filmuletul de care va vorbesc se numeste "Happiness Machine" si e realizat de o agentie de marketing interactiv mai putin cunoscuta, din Atlanta: Definition6.
In film sunt prezentate probe incontestabile: Coca-Cola chiar aduce bucurie oamenilor, nu prin difuzarea unui spot animat cu personaje trasnite, ci chiar cum ar face-o o fabrica de fericire adevarata.
Sunt surprinse reactile studentilor dintr-un campus in fata unui automat, in momentul in care incearca sa-si ia o sticla de Cola. Ei izbunesc in ras cand doua maini dibace, care ii apartin, fara indoiala, unui "muncitor" din "Fabrica de fericire", le fac teribila surpriza nu numai de a se afla acolo, ci si aceea de a le darui, una cate una, mult mai multe sticle de Cola decat au cerut (toata lumea se intreaba cand se va opri ploaia de sticle) sau un buchet de flori si o Cola o pizza si 2 Cola sau un sandvis de un metru + Cola. Interesant e ca happeningul ii face nu numai sa impartaseasca un moment de bucurie cu ceilalti, dar si sa imparta sticlele de Cola primite, pizza sau sandvisul.
Rasul celor serviti astfel e contagios. S-a raspandit nu numai in campus, ci in intreaga lume, totalizand in doar 7 zile 590.000 de afisari, intr-un singur loc pe YouTube.
La AdPrint-ul trecut, Sue Anderson, Directoarea de Creatie pentru Coca-Cola de la W+K, Amsterdam, a tinut o prezentare si ne-a povestit si intr-un IQadsTv despre ideea campaniei "Happiness Factory". Spotul trebuia sa arate cum ar trebui servita Coca-Cola in mod ideal, prin actiunile "muncitorilor" din Fabrica de fericire. Abordarea neconventionala a agentiei Definition6 a trecut direct la partea care ne interesa de fapt, in calitate de consumatori egocentrici ce suntem: partea cu livrarea fericirii promise. S-a intamplat 4 ani mai tarziu, e adevarat, dar mai bine mai tarziu decat niciodata.
Comentarii
vai, dar ce surpriza... nici unul din actorii care formeaza multimea nu a bagat de seama ca in mijlocul lor se aflau si cativa cameramani reusind astfel sa nu se uite in obiectiv nici macar o singura data... super ;-)
In afara de ce cele 3 camere fixe (una in aparat, una in dreapta aparatului undeva sus si una in fata lui tot sus) resul e filmat cu una sau mai multe camere pe care cineva le tine in mana, deci e acolo intre oamenii aia, ei il vad... cu toate astea NIMENI nu se uita in obiectiv decat baiatul din ultimele 2 secunde ale filmului.
Fa urmatorul test: deschide camera telefonului, plimba-te printre colegii tai si filmeaza-i. Iti garantez ca nu o sa existe unul care sa nu se uite in obiectiv sau sa se comporte de parca nu ai fi acolo.
Sunetul: e luat cu asa o mare acuratete incat se aude cum baga prima fata fisa in aparat... cu toate astea, cand zice "oh my God" nu se aude nimic.
Acting: eu cand imi iau o cola de la automat astept sa cada, o iau si plec, nu stau sa ma uit la aparat inca vreo doua secunde sa vad ce se intampla, asa cum face prima fata.
E un "film" cu duble, cu SFX-uri si tot ce trebuie.
I se mai spune "ghost"... sau "award work"... sau "scam"
intreb altfel: e veridic ce se intampla acolo? tu am inteles cum faci, dar ce sanse sunt ca nimeni sa nu fi observat ca mai cade ceva dupa prima Cola sau ca iese o pizza din aparat?