Cum a fost 2009 pentru DDB?
A fost un an greu pentru toata industria, si pentru DDB. Suntem insa multumiti ca am terminat restructurarea agentiei si ca faptul ca ne-am concentrat pe clientii existenti in portofoliul agentiei a dat roade - suntem mandri de performanta pe piata a multor branduri importante aflate in grija DDB.
Desi new business nu a fost in focus, suntem multumiti ca am castigat pitch-ul Lactalis (brandurile LaDorna si President) si ca am lansat Algida si brandurile sale celebre: Magnum, Carte d'Or si Big Milk. Un pitch de la finalul anului ne-a adus un nou client pe care il vom anunta in curand.
Si suntem bucurosi ca am terminat anul financiar pozitiv.
Salarii constante
Asteptam un 2010 foarte dur. In afara cazurilor de performanta exceptionala, nu cred ca vor exista mariri de salarii. In principiu, salariile vor stagna.
2009 a adus primii someri in publicitate dupa 15 ani de cerere continua de resurse umane. Insa 2009 ne-a obligat sa eficientizam costurile si procesele, sa facem restructurari si, desi asteptam un an greu, nu cred ca ne vom mai confrunta cu valuri de concedieri.
Pitch-urile lui 2010
Presiunea economica obliga clientii sa evalueze performanta agentiilor lor: performanta reala (talent, experienta, commitment), dar si costurile agentiei.
Astept ca unii clienti sa isi dea seama de slabiciunile reale ale agentiilor lor si sa caute alternativa.
In acelasi timp sper ca, aflati sub presiunea bugetelor, marketeer-ii sa nu schimbe experienta unei agentii cu executii fara valoare doar pentru a economisi cateva sute de euro.
Valoarea pietei in 2010
Totul e incert din cauza lipsei de incredere si a amanarii deciziilor. In acest context, as fi foarte multumita daca valoarea totala a pietei de media si publicitate ar ramane la acelasi nivel ca in 2009.