Business stabil pentru Graffiti in 2009
2009 a fost extrem de intens si de concentrat pentru noi si, bineinteles, atipic, fata de ceea ce traisem in ultimii 10 ani. Graffiti BBDO este "Agentia anului" pentru prima oara, ceea ce ne motiveaza enorm pentru anul in care am intrat.
Clientii intrati in portofoliu anul trecut precum Romtelecom (pitch-ul anului 2008), Uniqa sau Henkel ne-au ajutat sa avem un business stabil in 2009 si sa privim cu incredere 2010, in ciuda turbulentelor la care ne mai asteptam pe piata.
Dar, ceea ce ne-a bucurat cel mai mult a fost succesul campaniilor pe care le-am dezvoltat. Faptul ca intr-un an de criza avem campanii care si-au depasit obiectivele demonstreaza maturitatea si eficienta solutiior noastre de comunicare.
Semne bune abia in ultimul trimestru
Sunt mai putine resurse la dispozitie, de aceea ma astept sa apara campanii geniale prin simplitatea lor, iar noi sa dam tonul. Perioada tulbure prin care trecem are si partile ei bune: industria noastra incepe sa se maturizeze. Suntem la inceputul unei noi decade pe care as numi-o intrarea in normalitate.
Ma astept ca in ultimul trimestru al anului sa apara primele semne, foarte plapande insa, de redresare.
Salarii pe merit, angajati mai eficienti
Salariile vor incepe sa reflecte mai bine competenta si eficienta. Asta inseamna ca pentru unii vor creste, iar pentru altii se vor reduce.
E dureros, dar adevarat. Intr-o piata care inca se contracta si e in cautare de eficienta, nu putem ramane la fel de multi. Dar plecarea dintr-o agentie nu inseamna neaparat reprofilare. Vor fi si cei care isi vor urma drumul pe cont propriu. Zona de free-lancing este inca insuficient dezvoltata la noi.
Pitch-urile lui 2010
Tendintele anului trecut se vor manifesta si in 2010: mai curand pitch-uri pe proiecte si multe agentii invitate.
Piata scade cu 15%
Piata va continua sa se contracte si probabil 2010 va fi cu 15% sub anul precedent.