Cum a fost 2009 pentru grupul Ogilvy
2009 a fost un an extrem de provocator, din foarte multe puncte de vedere.
Ne-am urmarit strategia de dezvoltare si ne-am adaptat conditiilor concrete de piata, investind acolo unde am vazut potentialul si reducand costurile in zonele cu potential mai slab. Astfel, la finalul anului, in core business-ul Ogilvy (disciplinele non media) am reusit sa ne atingem obiectivele asumate inainte de criza, lucru extrem de dificil si care a fost posibil prin eforturile uriase ale intregii echipe.
A fost totodata un an foarte dinamic. Suntem unul dintre putinele grupuri de comunicare care au lansat anul acesta branduri si specializari noi si chiar in premiera pe piata romaneasca (Ogilvy Interactive, OgilvyEarth) extinzand astfel competentele grupului nostru, in directii strategice pentru viitor.
Munca noastra s-a reflectat in rezultatele obtinute de clientii nostri, multi dintre ei reusind sa-si creasca market share-ul in acest an. Totodata, relevanta si popularitatea unora dintre campaniile dezvoltate de noi a fost demonstrata prin intrarea lor in "folclor", precum si prin numarul mare de spoof-uri aparute atat la Cronica Carcotasilor, Divertis si chiar in stirile sportive.
Conturi pierdute in 2009
Tot in core business, au existat si cateva situatii surprinzatoare, care n-au putut fi evitate sau anticipate. Presiunile mondiale ale anului 2009 au dus la realinierea internationala catre alte agentii a catorva conturi importante castigate de noi la nivel local (Carrefour - partener Ogilvy de 10 ani, brandurile Cappy si Powerade ale companiei Coca-Cola, contul de PR al companiei Colgate-Palmolive).
Conturi castigate in 2009
Am reusit sa contracaram aceste actiuni care n-au tinut de echipa locala, prin cresterea business-ului generata de castigarea unor noi clienti in toate disciplinele (Millennium Bank, brandul Eurovita Multiminerale cu Ceai verde al GSK, Anchor Grup, cabinetul de avocatura PeliFilip, etc), precum si prin largirea gamei de servicii pe care le oferim. Spre exemplu, OgilvyInteractive, disciplina lansata la inceputul anului, are in prezent in portofoliu 18 companii si desfasoara proiecte digitale complexe pentru 28 de branduri. Totodata, business-ul cu unii dintre clientii existenti a crescut, prin castigarea de proiecte noi, atat in noile discipline cat si in cele traditionale.
Previziuni pentru 2010: aceleasi salarii, pitch-uri interesante si estimari pesimiste
In marea lor majoritate, salariile vor stagna in 2010.
Politica unora dintre companiile internationale include semnarea de contracte de publicitate pe perioade strict determinate, iar in acest an, unele dintre contractele mari vor ajunge la scadenta. Acest fapt poate genera aparitia unor pitch-uri interesante in piata anului 2010.
Estimarea noastra este ca in 2010 piata de media va continua sa scada cu circa 10%, iar businessul non-media ar putea avea o crestere de 5-10%.