Radu Miu: Criza a intors piata la nivelul lui 2006

2009 pentru Mercury360
La sfarsitul lui 2008, spuneam ca 2009 va fi un an-test ce va arata clar efectele locale ale crizei financiare. Asa a si fost. Un an dificil atat pentru clienti, cat si pentru agentii. Cu toate acestea, Mercury360 a reusit in 2009 sa se mentina in parametrii de business proiectati. Dincolo de rezultatele financiare si in special intr-o perioada extrem de nesigura cum a fost 2009, sunt foarte importanti si alti indicatori. Daca reusesti sa mentii caracteristicile de business la nivelul anului precedent sau, si mai bine, daca reusesti sa-ti consolidezi anumite departamente, poti spune ca ti-ai indeplinit obiectivele. Iar noi am reusit sa facem acest lucru.

In 2009, am castigat conturi/proiecte importante - Serbarile Timisoreana, Tetra Pak sau Happy Tour si ne-am completat portofoliul cu 2 clienti mari de merchandising - Coca-Cola si Colgate Palmolive. Consideram ca acestea sunt rezultate bune pentru un an de criza, pe deasupra si foarte competitiv.

Semnele lui 2010
E dificil sa faci previziuni, chiar si pe termen scurt. 2010 sau cel putin prima parte a lui nu poate aduce mari schimbari fata de trendul din 2009. Nu consider 2010 ca un punct de inflexiune. Cred mai degraba ca va mai dura ceva pana vom recunoaste primele semne de revenire, adica vorbim de o perioada de revenire.

Salarii de criza
Cu siguranta, vor mai fi si ajustari ale pachetelor oferite, iar aceste ajustari se vor face prin negociere "case by case". Un criteriu important de negociere este profilul contului intrat in agentie. E clar ca toate agentiile vor incerca sa-si pastreze clientii mari si sa castige increderea unora noi. Asta inseamna ca mediul concurential va continua sa reprezinte, chiar si la nivel de companie, unul dintre principalii factori motivationali.

Mai putini angajati
Decizii de restructurare a personalului vor mai fi si anul acesta. Insa cred ca schimbarile nu vor fi de anvergura. Majoritatea agentiilor si-au identificat pana acum resursele pe care se pot baza si care pot face diferenta. Asta nu inseamna ca, daca economia overall merge prost, nu se vor mai face modificari. Nimic nu e sigur.

Cine va face pitch in 2010?
Practic, oricine poate organiza un pitch anul asta. Astfel de perioade sunt favorabile dintr-un anumit punct de vedere. E un moment in care contextul economic dicteaza modificari ce nu mai tin cont de un istoric de colaborare foarte bun, de exemplu. Cu toate acestea, decizia de a schimba agentia poate fi destul de riscanta.

Criza a intors piata la nivelul lui 2006
Daca 2009 a readus piata la nivelul anului 2006, instabilitatea poltica si economica va avea in continuare consecinte directe asupra industriei. Ce pot spune sigur e ca nu vom avea o modificare pozitiva pe grafic. Insa nu pot aprecia cu exactitate cu cate procente va mai scadea. E vorba de multe necunoscute de care depinde economia in general, astfel ca prefer sa raman rezervat si sa sper ca nu va fi mai rau decat anul trecut.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related