S-a tot facut constatarea ca, de la o vreme, Cosmote se ia de piept cu Vodafone si Orange: din perspectiva numarului de abonati, a cifrei de afaceri si, nu in ultimul rand, a comunicarii comerciale. Se stie ca primii doi jucatori au forjat stilul (ajuns la manierism) al reclamelor alegorice, cu povestioare sezoniere care urmeaza sa fie explicitate in oferte propriu-zise pe ultimele secunde, cu glas duios-hazliu de Gruia Sandu.
Cosmote s-a desprins o vreme ca o alternativa (cine nu-si aminteste de Tara MMS-urilor?)... Pentru ca apoi sa decida adoptarea aceluiasi tone-of-voice cu al "colegilor mai mari" in ale telefoniei mobile. Departe de a-si propune sa evite confuzia, oamenii de marketing de la Cosmote pareau mai dihai sa o caute, sa o provoace, sa si-o asume. "De acum suntem si noi in liga intai", pareau sa spuna, "iata-ne indreptatiti la randu-ne sa propavaduim poporului telefonic pilde si invataminte despre comunicare, prietenie si pace in lume"... Publicitarii nou desemnati pe cont au vechime buna pe brandurile concurente; creativii au mancat ani de-a randul GSM pe paine si au adunat expertiza cat sa asigure campaniile pe un deceniu de acum incolo!
Comentarii