Clienti pierduti / clienti castigati in 2009
Cred ca marea problema cu care s-a confruntat industria de publicitate a fost evolutia clientilor agentiilor, pentru ca multi au amutit in 2009 sau si-au redus considerabil bugetele. Pentru noi, inceputul de an a fost unul interesant, in care am reusit sa castigam cativa clienti noi: Carrefour, Granini, Romprest, dar si numeroase proiecte sau arii de business noi de la clientii existenti. In continuare, suntem pe shortlist-ul unor alte doua pitch-uri frumoase, cu sanse mari de reusita.
Premii & nominalizari
Goana agentiilor de publicitate dupa premii ca principala masura de ierarhizare si pozitionare a luat pauza in 2009. A primat, in schimb, strangerea legaturilor cu clientii si business-ul de uzura de zi cu zi. Pentru noi a fost anul in care am exportat cele mai multe campanii din istoria agentiei.
In plus, un numar mare dintre campaniile dezvoltate de noi sunt apreciate ca fiind "adaptari" ale unor campanii internationale, aceasta datorita perceptiei de "lucru bun, facut afara, cum trebuie". Cele 5 premii la ADOR au facut din 2009 cel mai bun an din istoria participarii agentiei la acest festival. Mai putem mentiona si un Effie, o campanie finalista la Golden Drum, doua la Publicis Lions Paris si trei la NewYork Festivals.
Cifra de afaceri / profitabilitate
Suntem printre foarte putinele agentii care nu s-au vazut nevoite sa-si restranga activitatea sau numarul de oameni. Am crescut ca numar de oameni si cifra de afaceri fata de anul trecut si, chiar daca am scazut ca profitabilitate, am considerat ca se poate investi inteligent chiar si in aceste momente mai dificile.
Pitch-ul anului
Pentru noi ca agentie, as putea spune ca pitch-ul anului a fost Carrefour (unde prezentarea a avut loc la Paris).