Cine isi mai aminteste prima reclama, de la mijlocul anilor '90, pentru berea Ciuc?! Era cu niste cavaleri barbosi, placati in zale, care ciocneau halbe in preajma unei cascade. Ei bine da: se evidentia beneficiul apei pure de Harghita, ingredientul-minune izvorat din muntii strabuni... Inainte de libatia finala, cu spuma berii-n barbi, mai avea loc o lupta in care vitejii bautori izgoneau niscai spahii (pesemne o alegorie pentru competitia cu Efes si Caraiman, licori turcite produse pe atunci la Ploiesti), cat sa prilejuiasca unul dintre acele sloganuri gen "Victorie totala", menite mai degraba sa-i insufleteasca pe dealeri decat sa ne faca pe noi, simplii bautori de bere, sa o bem. Alelei, feciorii mei: spotul era regizat de Sergiu Nicolaescu! Multa vreme marele public beraresc nu s-a prins ce e cu beneficiul "izvorului". Mesajul ii viza pe acei few care constientizeaza ponderea apei in gustul plenar al unei beri. Sa zicem ca nu venise inca momentul unor atari subtilitati.
Inc-o eprubeta si ma duc!
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Comentarii
in realitate, ideea nu este deloc nascuta in laboratoarele din Piata Romana, ci undeva...peste ocean.
Rog scriitorii de articole frumoase si elogioase sa se mai informeze un pic inainte de a se infierbanta. Mai exact, sa ne uitam un pic prin portofoliul unei multinationale care a realizat campaniile Budlight.
Acolo putem gasi o copie aproape fidela dupa campania Bergenbier-"oamenii de stiinta" /"expertii", facuta la noi cativa ani mai tarziu.Are chiar si un nume "Bud Light Institute" :) Acelasi laborator, aceleasi halate albe, idei si executii mai bune. Un exemplu aici: http://www.visit4info.com/details.cfm?adid=21038
Dragi "savanti" de pe la noi,mai invatati, invatati, invatati, ca aveti de la cine!
porumbel: Te rog citeste atent si nu pune de la tine. Nu am laudat o agentie anume. Nu am stabilit paternitatea unei idei. Nu am acuzat copiere. Am spus clar: baiul cu folosirea unor teme comune e posibila confuzie din mintea consumatorului. Am modalizat si am spus "unii dintre noi", admitand ca multi romani au uitat spoturile Berg. cu savanti. Admite si tu ca si mai multi romani nu stiu spoturile Bud si raminem prieteni. Saluta-l te rog pe Albert din partea mea.
si ce sens are sa iti explici intentiile cu care ai scris articolul?! le stim deja, ca doar nu suntem din aia care beau bergenbier in birturile din suceava.
cat despre faptul ca mi oferi prietenia , ma mai gandesc daca accept sau nu. prietenii nu se fac, se castiga, asa ca ...da i batai!
si...who the fcku is Albert!!!
din pacate nu ma cunosc cu padurar, mi-ar fi placut sa impartim nu tigarile, ci berea de la birt: in bucovina se gaseste o excelenta "bere de casa" nefiltrata, mai ales in zone rurale.
banuiesc ca ai scris articolul gandindu te la ei.
nu am nimic impotriva daca vrei sa critici o campanie si sa lauzi "subtil" o alta.inainte de asta, insa vezi daca ai ce lauda. campania bergenbier mi se pare a fi o copie rasuflata dupa budlight, asa ca nu are de ce sa faca spume ca, vezi doamne, i s au furat "savantii".
de nixxon (2009-12-02 14:14:15)
Stimati Domni,
Ati ciuntit piesa mea preferata, folosita in clipul publicitar "Ciuc-Expertii". Ati auzit de festivalul dela Woodstock de prin 69 si formatia Canned Heat cu piesa Goin'Up The Country?
Aveti dreptul sa folositi aceasta piesa? Ia sa studiez putin Legea drepturilor de autor sa vad ce masuri se impun!
Abia acum, acesl "ma duc" capata sens.Ca fundal sonor e buna o priceasna ca are autor anonim.