Buzz cu Dan Petre (Managing Partner, D&D Research)
IQads: Ai castigat la Marketing Arena alaturi de Marian Costache (Managing Partner, Motion Vision Communication). Si la editia din 2007 ati participat tot impreuna. Care este input-ul fiecaruia astfel incat sa fiti o echipa asa de buna?
Dan Petre: Am reusit de fiecare data sa construim o atmosfera foarte productiva de brainstorming. Marian este "inventatorul" specializat in solutii tehnice si "derapaje" ingenioase, iar eu "reality check-er-ul" cu zona de comunicare. De fiecare data ideea pe care am ales-o in final a fost cea mai blanda si mai putin SF.
IQads: Cum v-ati gandit ca va prinde in Romania o idee care implica intr-o asa mare masura o componenta digitala? Credeti ca Romania s-a aliniat Occidentului la capitolul digitalizare?
Dan Petre: Cred ca "digitilizarea" este unul din domeniile in care ardem cel mai rapid etape si ca vom fi nu peste multa vreme aproape la acelasi nivel cu Occidentul. Ma astept ca in maxim 6 ani sa fim umar la umar. Cred ca sectiunea carte tehnica si de specialitate(STM) este prima bresa, iar studentii si tinerii in general vor fi cei mai activi agenti ai schimbarii, alaturi de profesori, bineinteles.
IQads: Este cititul in format digital solutia pentru consumatorul tanar, adesea prea grabit?
Dan Petre: Nu as spune solutie, pentru ca aceasta ar presupune existenta unei probleme(de exmeplu: tinerii nu mai citesc). Asa stau lucrurile in acest moment si singurul lucru pe care putem sa il facem este sa ne adaptam. Dar da, tinerii vor accesa intr-o mai mare masura informatie via acest canal decat daca ea ar fi in format tiparit.
IQads: Nu va e teama ca va fi considerata intruziva publicitatea contextuala in cadrul e-books?
Dan Petre: Nu. Bombanim cu totii la pauzele publicitare care ne rup un film in fragmente, dar continuam sa ne uitam. Vom trece si peste aceasta mica intruziune, deoarece acea carte va fi "mocca". Daca nu ne place, putem sari peste ea.
IQads: Cum se va face targetarea in ceea ce priveste acest nou canal de comunicare? Crezi ca se vor putea aplica retetele clasice de targetare?
Dan Petre: Aici cu atat mai mult target-area este esentiala. O posibila solutie este cea a revistelor cu mai multe coperte. Adica lansarea de editii nisate in functie de caracteristicile socio psihografice.
IQads: Aveti de gand sa implementati proiectul curand? Cand? Cum?
Dan Petre: Noi nu putem sa il implementam deoarece nu avem resurse. Stim de lansarea in perioada urmatoare (primavara) a unui actor important pe aceasta zona. Asteptam pana atunci, poate ii "vindem" proiectul.