Solutii sa nu renuntati la promovare pe timp de criza

Interviu cu Ionut Trandaf (Project Manager Tipograful.ro)

Pentru ca ne apropiem de sfarsitul unui an incercat din punct de vedere financiar, ne-am propus sa aflam care au fost efectele crizei asupra mai multor domenii ale industriei de publicitate. Va invit sa descoperiti, in interviul de fata, cateva schimbari care au avut loc pe piata productiei publicitare (a tiparului offset, mai precis) si cum s-a dezvoltat un serviciu de productie publicitara adaptat la contextul economic actual: Tipograful.ro.

IQads: Ne-am propus sa aflam care au fost schimbarile cauzate de criza economica in mai toate domeniile industriei de publicitate. Spune-ne, te rog, ce se intampla cu piata de productie publicitara in contextul asta, care sunt principalele schimbari care s-au produs pe acest segment?
Ionut Trandaf: Ma voi referi la piata imprimarii, piata tiparului offset comercial unde activam noi. A devenit deja un sablon sa spunem ca "bugetele au fost revizuite, in sensul micsorarii", ca volumele per brand/client au scazut. Clientii comanda mai rar, mai putin si cu finisari mai putine. Singurele schimbari in bine pentru piata au fost disparitiile jucatorilor care nu isi respectau obligatiile financiare fata de furnizori, de creditori in general. De ce este buna o astfel de selectie? Pentru ca, piata fiind in scadere, a scazut si numarul ofertantilor. Cred ca vom avea o scadere cu 30-40% a pietei in acest an.

IQads: Care este valoarea adaugata pe care o ofera Tipograful.ro? Cum va pozitionati pe piata serviciilor de productie publicitara?
Ionut Trandaf: Valoarea adaugata oferita de Tipograful.ro este aceea de a ajuta firmele mici care nu au bugete de publicitate si care sunt la inceput de drum. Toti stim ca fara reclama orice afacere moare. De aceea, Tipograful.ro vine in ajutorul acestor firme, cu costuri mai mici si ii incurajeaza sa nu renunte la reclama tiparita si la produsele pe care le ofera tiparul in general. Fiind un an in care presiunea s-a pus pe cost si nu pe calitatea serviciilor, fiind o intoarcere in timp la piata tiparului de acum 6-7 ani,Tipograful.ro si-a propus sa promoveze tiparituri la preturi mici cu "zero" servicii. Practic, orice client care are o macheta, dupa o consultare asupra formatelor si tirajelor in prealabil cu noi (disponibile si pe www.tipograful.ro), poate beneficia de oferte standardizate la preturi foarte atragatoare. Orice oferta care iese din "tiparele" creionate de noi se supune legii cererii si ofertei.

IQads: Este profitabil modelul de business al acestui serviciu?
Ionut Trandaf: Este un serviciu de criza si atat. Nu poate fi un business care sa se dezvolte din resurse proprii decat cu volume uriase. Ori targetul nostru sunt exact clientii mici care nu isi permit volume uriase. Este in schimb un model de standardizare costuri, lucruri cu care domeniul tipografic nu a fost obisnuit pana acum.

IQads: Cum evalueaza clientii vostri raportul calitate-pret? Este asociat pretul mic cu o calitate mai scazuta a produsului final?
Ionut Trandaf: Prima impresie a clientilor este intr-adevar aceea de a asocia costul redus cu o calitate mai slaba a produsului final, dar dupa prima comanda, discutii in prealabil si prezentarea de mostre tiparite, gasesc la noi un produs de o calitate buna. Clientii care au comandat produse tiparite la noi si mai comanda si a doua oara cred ca reprezinta rezultatul celui mai bun pret in raport cu calitatea.

IQads: Care sunt avantajele si dezavantajele tiparului offset?
Ionut Trandaf: Avantajele tiparului offset sunt nenumarate, de la productia rapida a volumului mare de lucrari pana la calitatea pe care o ofera. Indraznesc sa spun ca, in momentul de fata, tiparul offset este de neinlocuit pe piata de imprimare a hartiei si va fi multa vreme de acum incolo. Dezavantajele tiparului offset, din punctul meu de vedere, este acela al costului ridicat la tirajele mici. Dar acest dezavantaj vine si din partea celor care nu vor sa opteze pentru un alt sistem de imprimare pentru produsele cu un tiraj scazut.

IQads: Lucrati foarte mult pe proiecte punctuale. Cum cresteti loialitatea clientilor pentru serviciile pe care le oferiti? Este asta un obiectiv pentru voi?
Ionut Trandaf: Ii loializam prin ceea ce facem. Cum problema pretului noi am rezolvat-o din start, ramane doar sa respectam cererile si sa ii ajutam in momentele de cumpana. Eu vad aceasta loialitate reciproca, daca clientul este loial, atunci si Tipograful.ro devine loial fata de el. Loialitatea clientului cred ca este obiectivul tuturor vanzatorilor de tipar, este, bineinteles, si al nostru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related