IQads, cel mai important produs media romanesc dedicat industriei de media si publicitate, lanseaza IQads Kadett, primul program de identificare, selectare si formare a tinerilor cu potential pentru a urma o cariera de succes in industria de marketing si comunicare.
Realizat cu sprijinul Coca-Cola HBC Romania, proiectul este special creat pentru cei care doresc sa urmeze o cariera in marcomm, dar si pentru companiile care cauta tineri pregatiti pentru performanta in marketing si comunicare.
"Ce ne propunem sa obtinem prin IQads Kadett este un numar mai mare de tineri informati si pregatiti, gata sa intre in industria de marketing si comunicare, plecand insa de la premisele corecte. Prin intermediul proiectului dam sansa unor tineri cu personalitatea potrivita pentru fiecare meserie in parte de a acumula informatie relevanta si experienta inainte de a se angaja, ajutandu-i - daca sunt talentati - in procesul de incepere a unei cariere", a declarat Costin Radu, Managing Director, IQads si SMARK.
"Industria de marketing si comunicare a devenit in ultimii ani unul dintre domeniile cele mai atragatoare pentru tinerii aflati la inceput de cariera. Putini dintre ei stiu, insa, ca a fi un bun profesionist in aceasta industrie presupune sa iti dezvolti constant abilitatile, sa iti innoiesti cunostintele, sa fii receptiv la noutatile din domeniu, conectat la tehnologie, curios, pasionat si sa muncesti pentru dezvoltarea ta. Acestea sunt valori pe care programul IQads Kadett le promoveaza si in care noi, Coca-Cola HBC Romania, credem cu tarie." a spus Janina Trotea, internal communication coordinator, Coca-Cola HBC Romania.
Scopul IQads Kadett este de a identifica si forma cei mai talentati tineri din Romania pentru a-i recomanda si directiona ulterior catre companiile si agentiile de comunicare care doresc selectarea celor mai buni tineri profesionisti. Astfel, proiectul isi propune sa faca legatura intre mediul academic si industria de marketing si comunicare, oferind tinerilor sansa de a acumula argumente relevante in incercarea lor de a incepe o cariera de succes. In acest demers, IQads Kadett beneficiaza de sprijinul IAA Young Professionals.
Accesul in programul IQads Kadett se va face in urma unui test de orientare si examinare online, care verifica in ce masura personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare. Acesta ii va ajuta pe tineri sa-si dea seama de compatibilitatea cu meseria aleasa, precum si care sunt acele aptitudini pe care este necesar sa le dezvolte.
"Inventarul de Personalitate NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R), utilizat in cadrul programului IQads Kadett, este fara doar si poate cel mai "in voga" chestionar de personalitate in psihologia moderna, evaluand constructele clasice ale modelului Big Five. NEO PI-R este fundamentat pe un model conceptual care capitalizeaza decenii de cercetari si de analize factoriale asupra structurii personalitatii, realizate atat pe populatii clinice, cat si pe populatii normale. Scalele sale au fost elaborate si perfectionate printr-un melanj metodologic, utilizand deopotriva metode rationale si de analiza factoriala.", a explicat Dragos Iliescu, managing partner, D&D Research.
Testul de examinare are la baza Inventarul de Personalitate NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R), un instrument de masurare concis pentru cele cinci dimensiuni ale personalitatii umane, precum si pentru cele mai importante trasaturi sau fatete care definesc fiecare dimensiune. Avand acordul editorului romanesc al testului, OS/D&D Research/Testcentral, testul a fost adaptat si calibrat pentru proiectul IQads Kadett pe baza unor cercetari empirice, permitand o evaluare comprehensiva a personalitatii adulte, precum si o estimare a potrivirii acesteia cu aptitudinile necesare pentru tipurile de meserii specifice industriei marcomm.
In urma acestuia, tinerii admisi devin cadeti IQads si beneficiaza de o serie de avantaje pe baza activitatii lor atat offline, in cadrul evenimentelor desfasurate ca parte a proiectului, cat si online, pe platforma special creata - IQadsKadett.ro. Cu sprijinul partenerilor, IQads va oferi tinerilor admisi in proiect carti de specialitate, invitatii la evenimente de profil si acces la training-uri. In plus, IQads va depune eforturi active pentru a le obtine acestora, in folosul companiilor interesate, stagii de practica.
Platforma online a proiectului IQadsKadett.ro permite tinerilor sa acumuleze experienta, sa-si dezvolte creativitatea si exercitiul de a lucra pe baza unor brief-uri. Rezolvarile acestor brief-uri vor fi puse la dispozitia potentialilor angajatori si vor constitui pentru fiecare tanar modalitati de a-si demonstra competenta, motivatia, dar si experienta in fata angajatorilor.
IQads Kadett este un proiect lansat cu sprijinul Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, companie care asigura imbutelierea, distributia, vanzarea si marketingul operational pentru produsele Coca-Cola, lider pe piata bauturilor non-alcoolice din Romania. Partenerii proiectului sunt D&D Research, Grafica si tipar, SMARK, Radio Guerrilla, 24-FUN, Business Standard, Cotidianul, Money Express, MONEY.ro, OOPS Media, Zoom, Elevate, ADVICE Students, ASER, BOS Romania, PRIME Romania, PRIME Iasi si VIP Romania. Proiectul este sprijinit de IAA Young Professionals.
Echipa proiectului: din partea IQads, Adriana Lungu - business developer, Miruna Antonescu - marketing director, Costin Radu - managing director; din partea Coca-Cola HBC Romania, Janina Trotea, internal communication coordinator; din partea D&D Research, Dragos Iliescu, director Departament Cercetare Cantitativa si Dan Petre, director Departament Cercetare Calitativa, managing partners ai D&D Research.
Avand o audienta de peste 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea, parte din F5, compania de web a trustului Realitatea-Catavencu. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.
Comentarii
Platforma Adideea - 100 de euro/an
IQads Kadtt - 200/test
"scump dom'le scump .mai ieftin n-aveti?"
trebuia sa bagati taxa dupa test . asa agatati mai multi fraieri.
daca era vreo taxa de 10 euro asa poate ma "impiedicam " ;)
Altfel ati gresit ori targetarea ori pretul....sau poate proiectul va deveni foarte complex si va merita banii doar ca acum vedem doar litere negre grupate strategic.
Recunosc ca justificarea "filtrarii" publicului este prost aleasa. Nu cu "bani" se filtreaza publicul (ca in restaurantele pretentioase), mai ales daca vrei sa aduci plus valoare unei industrii. "bursierii" - copiii talentati de care aveti nevoie, nu vor da bursa pe chestia asta...Eligibilitatea se poate masura in functie de competente, performanta, etc. si se poate realiza prin etape preliminarii: un mini-proiect sau ceva convingator. Apoi selectezi 20 si pt fiecare ar putea sa achite taxa de test partenerii...de exemplu (la o prima privire pe site cam 20 de parteneri aveti acum, nu?). Si se poate face selectia la fiecare 6 luni...ca sa nu saracim bugetele unor companii precum Coca Hellenic si trustul Realitatea.
Pentru alte proiecte similare care se respecta (si care sunt foarte, foarte scumpe) criteriul de eligibilitate nu este niciodata posibilitatea achitarii taxei (mai ales ca sunt multi imbecili cu bani), ci te accepta in functie de niste competente de care dai dovada ...Apoi, daca si financiar corespunzi, norocul tau...
s-a schimbat brusc perceptia oamenilor in ceea ce priveste banii . nu mai arunca banii aiurea . degeaba fluturasi ,degeaba reclame . ii doare undeva pe oameni de reclama ta.
la super market mananca din mostrele oferite tacticos de domnisoare plictisite dar nu o sa-ti cumpere de pe raft produsul.
el tot ce stie el cumpara ca nu-si mai permite sa arunce banii . ei dragilor din publicitate munca e din ce in ce mai grea ,brifurile din ce in ce mai putine .
ma scuzati dar eu nu vad un viitor luminos in departare in ceea ce priveste maretele realizari de creatie publicitara pt ca sunt realista .
are loc o "intrare la apa" ca peste tot .
iar publicitatea cam trebuie revizuita si ras revizuita sa tina pasul cu schimbarea comportamentului consumatorilor .
da! s-au dus vremurile cind te duceai la interviu si gata .
multe vremuri s-au dus ,multe se schimba .
dar solutia dragilor nu e japca!
daca intr-adevar s-a intamplat asta, si ei suporta o parte din pretul testului, care ar fi costul nesubventionat? :)
pe langa natura sociala si educativa a acestui proiect, par a fi regasite si elementele unui business. ramane sa vedem daca este unul bun.
mult succes!
:)))))))
Spunea cineva mai sus ca "sunt multi imbecili cu bani" care ar putea aplica. E corect. Numai ca imbecilii astia nu vor trece testul, lucru de care iqads-ii vor fi tare incantati caci se umple sacul cu profit... :))
Este un pur business cu implicatii sociale, care are un grup tinta bien stabilit: tinerii interesati de marcomm, cu situatie financiara buna sau foarte buna. Astazi au fost 7000 si ceva de vizitatori unici pe site. Intr-o luna credeti ca nu se gasesc 100 de insi sa aplice? 50E x 100 = 5000E/luna minimum minimorum, ceea ce e foarte ok pt o sursa de venit secundara.
pe de alta parte, prin proiectul iqadskadett se cauta talente, nu se plaseaza.
tinand cont de reactii, tind sa cred ca in 2-3 luni pretul va fi scazul la jumatate(cel putin!) :))
probabil 90% dintre cei care au ajuns pe iqadskadett au dat click pe "afla mai multe", iar dupa 3-4 clickuri nici macar nu si-au dat seama ca testul e pe bani. cand au aflat, in sfarsit, s-au intors aici si si-au exprimat nemultumirea :)))
lyvyoo, chiar ti se pare acceptabila suma aia dupa un an de zile de munca(asta s-a declarat, cel putin- eu n-am vazut testul, dar trebuie ca este unul extraordinar; site-ul in sine se face intr-o luna, maxim 2). hai sa-ti spun o chestie pe care o probez luna de luna: costurile unei firme cu 2 angajati sunt de apr 30.000 RON/luna :D
Dar e clar, daca in urmatoarele luni pica platforma sau se ieftineste taxa, insemana ai avut in totalitate dreptate :)