Suna a "Bahoi cum sa te angajezi in publicitate". Hehe.
"Background-ul tau"
Am facut Romano-Americana (management - marketing) si mai devreme Licevl Lazar cu Mihai Botarel (DDB Duesseldorf) & Catalin Dobre (McCann). Am ajuns fortat de profu de mate in clasa cu ei, in clasa a 12-a. Ne stiam de prin liceu, insa ne-am imprietenit bine acolo. Eu stateam cu Botarel in banca, in spate era Catalin.
"de ce ai vrut sa faci publicitate"
Publicitate? Pai era sindromul "se termina liceul si nu stiu ce vreau sa fac in viata".
Si, in plus, avusesem cand eram mai mic (chiar mic de tot) o idee de reclama.
Mai e nevoie sa continui? Plus ca mai eram si clovnul clasei. Cred ca ajutat mult la CV'ul meu.
La un moment dat am participat toti trei la un concurs organizat de BBDO. Se numea "Drum catre Golden Drum". Ala a fost primul meu contact semioficial cu publicitatea. Nu a castigat niciunul dintre noi trei nimic. Am simtit infrangerea si am luat in considerare taiatul de saorma for a living.
"Cum ti-ai dat seama ca esti potrivit pentru creatie si nu pt strategie"
Cine a zis ca nu sunt potrivit pentru strategie? Pai cred ca a venit de la sine. Cand simti ca ai idei, fie si proaste rau, inseamna ca te duci la creatie. Difera doar agentia la care ajungi. (emoticon care face cu ochiul)
Imediat dupa "Drum catre Golden Drum" am inceput sa scriu idei la orice-mi venea si sa vanez emailurile directorilor de creatie. Am inceput sa corespondez cu cineva de la BBDO, apoi am fost chemat la Friday Adv unde m-au refuzat; mai incolo cineva de la Icon Adv mi-a dat un test de copy si m-a refuzat de asemenea.
Inchipuie-ti la punctul asta pe unde era increderea in sine. Deja ma vedeam cu Matei Ioncica (coleg la romano-americana si viitor mccann/leo/gmp account & strateg) frecventand inca cinci ani de aici incolo dimineata-seara terasele de pe Nordului.
Peste o luna ma suna Cezar (copy la Brands&Bears pe vremea aia - si sobolan in Omul cu Sobolani) sa vin la un interviu (le placuse testul de la Icon). Ne-am placut din prima. Am stat acolo un an si apoi am plecat spre McCann, unde sunt de 4 ani. Restul e istorie; Vodafone, Dorna, Radio Romania, Entran etc etc etc.
Parerea mea sincera...
...e ca daca poti sa faci pe cineva sa rada sau sa planga si nu stii ce vrei sa faci in viata, advertisingul e o optiune serioasa. Normal, ai nevoie de multa vointa si de noroc. Si de niste creier.
Andrei, posibilul vostru saormar, daca nu exista publicitatea
Comentarii
In al doilea rand felicitari lui Andrei pentru perseverenta si pentru ca nu a renuntat dupa primele trei esecuri. Articol inspirational.
Semnat:
Un ADC-ist
asteptam mai multe!
si Andrei, BRA!-VO! BRA-VO! :)
Intreb si eu sa stiu daca ma calific :D
mersi.
horia
[email protected]