Andrei Fodolica: Cum m-am angajat in publicitate

Suna a "Bahoi cum sa te angajezi in publicitate". Hehe.

"Background-ul tau"
Am facut Romano-Americana (management - marketing) si mai devreme Licevl Lazar cu Mihai Botarel (DDB Duesseldorf) & Catalin Dobre (McCann). Am ajuns fortat de profu de mate in clasa cu ei, in clasa a 12-a. Ne stiam de prin liceu, insa ne-am imprietenit bine acolo. Eu stateam cu Botarel in banca, in spate era Catalin.

"de ce ai vrut sa faci publicitate"
Publicitate? Pai era sindromul "se termina liceul si nu stiu ce vreau sa fac in viata".
Si, in plus, avusesem cand eram mai mic (chiar mic de tot) o idee de reclama.
Mai e nevoie sa continui? Plus ca mai eram si clovnul clasei. Cred ca ajutat mult la CV'ul meu.

La un moment dat am participat toti trei la un concurs organizat de BBDO. Se numea "Drum catre Golden Drum". Ala a fost primul meu contact semioficial cu publicitatea. Nu a castigat niciunul dintre noi trei nimic. Am simtit infrangerea si am luat in considerare taiatul de saorma for a living.

"Cum ti-ai dat seama ca esti potrivit pentru creatie si nu pt strategie"
Cine a zis ca nu sunt potrivit pentru strategie? Pai cred ca a venit de la sine. Cand simti ca ai idei, fie si proaste rau, inseamna ca te duci la creatie. Difera doar agentia la care ajungi. (emoticon care face cu ochiul)

Imediat dupa "Drum catre Golden Drum" am inceput sa scriu idei la orice-mi venea si sa vanez emailurile directorilor de creatie. Am inceput sa corespondez cu cineva de la BBDO, apoi am fost chemat la Friday Adv unde m-au refuzat; mai incolo cineva de la Icon Adv mi-a dat un test de copy si m-a refuzat de asemenea. 
Inchipuie-ti la punctul asta pe unde era increderea in sine. Deja ma vedeam cu Matei Ioncica (coleg la romano-americana si viitor mccann/leo/gmp account & strateg) frecventand inca cinci ani de aici incolo dimineata-seara terasele de pe Nordului.

Peste o luna ma suna Cezar (copy la Brands&Bears pe vremea aia - si sobolan in Omul cu Sobolani) sa vin la un interviu (le placuse testul de la Icon). Ne-am placut din prima. Am stat acolo un an si apoi am plecat spre McCann, unde sunt de 4 ani. Restul e istorie; Vodafone, Dorna, Radio Romania, Entran etc etc etc.

Parerea mea sincera...
...e ca daca poti sa faci pe cineva sa rada sau sa planga si nu stii ce vrei sa faci in viata, advertisingul e o optiune serioasa. Normal, ai nevoie de multa vointa si de noroc. Si de niste creier.

Andrei, posibilul vostru saormar, daca nu exista publicitatea

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

Ciprian Begu
acum 15 ani
interesant ca ai ramas axat pe scopul tau desi ai avut initial esecuri...bravo
Bla
acum 15 ani
In primul rand felicitati celor de la iqads pentru excelenta idee de articole "Cum m-am angajat in publicitate". Sper sa nu se rezume doar la 4 articole. Mai vrem, mai vrem.

In al doilea rand felicitari lui Andrei pentru perseverenta si pentru ca nu a renuntat dupa primele trei esecuri. Articol inspirational.

Semnat:

Un ADC-ist

Marius Gavril
acum 15 ani
foarte tare seria de articole!

asteptam mai multe!

si Andrei, BRA!-VO! BRA-VO! :)

Simina Diaconu
acum 15 ani
ca nu stii cat sa ramai axat pe scopul tau. e ca atunci cand astept de 20 de minute autobuzul - sa mai stau, sa nu mai stau?
Alexandra Barzan
acum 15 ani
Se pune daca vrei sa ii faci pe ceilalti sa rada si ei plang sau invers?

Intreb si eu sa stiu daca ma calific :D

Vlad Alexandru Lica
acum 15 ani
nu inteleg. cum ai inceput sa corespondezi cu oamenii aia? ce le-ai zis? pls explica-mi si mie!

mersi.

horia

[email protected]

george russo
acum 15 ani
toata lumea a facut testul de la icon. in curand o sa-l primesc pe mess ca mass.


Branded


Related