Ce vor femeile

Eu una nu mai stiu foarte bine cum arata prietena mea cea mai buna cind este cu adevarat fericita. Si nici cind e nervoasa, suparata sau dezamagita. Nici macar nu mai stiu cum arata de cind a mai slabit citeva kilograme, dupa cum chiar ea a tinut sa-mi comunice - la telefon. Tot ce stiu foarte bine este ca obisnuieste sa dea multe enter-uri atunci cind imi povesteste ceva pe Messenger. Mai stiu ca intotdeauna cind ne despartim virtual, imi trimite in semn de ramas bun omuletul galben din coltul de stinga jos al ecranului.(Este vorba de personajul HUG din noianul de personalitati stilizate prin moaca carora ma exprim de ceva vreme).
Si nu pot sa nu ma intreb ce s-ar putea intimpla daca, dintr-o regretabila poticneala a bilei de la mouse, ea imi trimite omuletul gresit. HAPPY face in loc de SAD face. La prima vedere nu pare a fi o mare tragedie, dar in cazuri repetate problema se poate transforma intr-una fundamentala. Pentru ca pierd prilejul de a ma comporta ca o prietena si s-ar putea ajunge la un moment in care nici toate messenger-urile, telefoanele si mailurile din lume nu m-ar mai putea ajuta.
Cam acelasi lucru cred ca li s-ar putea intimpla si oamenilor din departamentele de marketing.

Pusi in situatia de a aduna masa eterogena de pe strazi, autobuze, metrouri sau masini personale si a o viri cu forta intr-un Excel mai sofisticat este posibil sa piarda esenta. Sa uite ca nu tuturor barbatilor le place friptura si ca nu toate femeile o admira pe Salma Hayek. Puteti spune bineinteles ca "pentru toate celelalte exista Mastercard", dar va reamintesc ca sunt si persoane care se tem de bancomate ca de dracu. Mai explicit, cred ca este foarte posibil ca, din turnul lor de fildes, creierele black suits sa incurce borcanele si sa plaseze un anumit reprezentant al publicului tinta int-un loc care nu prea i se potriveste.

Sa luam cazul spotului care prezinta noul lapte cu cappucino de la La Dorna. Noapte, bar, atmosfera incendiara, hormoni colcotind, alcool si….. laptic LaDorna. Personal mi se pare ca atmosfera descrisa mai sus este putin cam…incarcata. Si cum sa nu fie tinind cont de faptul ca insusi brandul LaDorna a devenit cam "incarcat" odata cu extensia liniei de produse. Inteleg foarte bine ratiunea producatorului care a vrut sa cistige un plus de clienti, dar se putea face si intr-un alt mod. Cum de altfel a facut-o chiar LaDorna anul trecut atunci cind a preferat sa lanseze pe piata o noua marca: Ladymilk si nu o extensie de brand. De aici si problema de pozitionare a noii inventii. Contextul in care este prezentat noul produs ma duce cu gindul ca ar putea fi vorba de un soi de frappe "la pachet". Ca altfel, nu vad ce ar putea cauta intr-un bar de noapte. Tot ce afirm insa aici sunt simple supozitii care poate nici nu si-au facut loc in brieful de creatie. Nu imi gasesc insa nici o vina pentru ca ma avint in interpretari intrucit, este bine stiut ca ce nu este clar lasa loc imaginatiei.

Tot la capitolul "hai sa ne dam cu presupusul" se inscrie si acea caracteristica unica a produsului despre care se spune ca ar trebui comunicata pentru a te putea pozitiona distinct in mintea consumatorului. Eu votez pentru "mai laptos, "mai sanatos" sau ceva de genul acesta.
Oricum, concluzia la care am ajuns este ca daca as fi in fata deciziei de cumparare as spune "pas" fara nici un fel de regret. Pentru ca mintea mea a fost deja intoxicata cu imaginea stivelor de cutii de LaDorna din supermarketul de la colt. Si chiar daca m-as stradui, tot nu as putea concepe ca lapticul care ma asteapta cuminte in pahar in fiecare dimineata se poate metamorfoza in bautura sexi, cu umbreluta si frisca pe care o consum de obicei in afara domiciliului.
M-am gindit si la posibilitatea ca aruncarea consumatoarei de lapte cu cappucino intr-un local unde se bea de obicei alcool sa fie de fapt un mod prin care se comunica personalitatea produsului. Ceva de genul: Fii cool! Iesi in evidenta! Dar, daca in mod cert poti face o nota discordanta in peisaj, in nici un caz nu mi se pare cool sa dai noroc cu lapte. Iar, daca ne uitam citeva secunde la ambalaj, mi se confirma ca nu vorbim despre ceva ce poate fi catalogat drept cool. Si nici macar pretabil la un local cu clienti in toate mintile.

In afara de acest mic, sa-i spunem, inconvenient, ideea spotului mi se pare destul de inspirata. Mai ales ca abordeaza o tema inca de actualitate.

In definitiv, ce vor femeile
Daca Mircea Cartarescu ne explica cum sunt femeile, spotul imi confirma ceva din enumerarile pe care le putem insirui la "ce vor femeile". Si nu este o lista scurta. In scopuri comerciale, strategicii au nimerit citeva. Asadar, vor gheata la epilator, si nu in vin, sos, si nu friptura, ceva dulce, dar nu cu zahar. Mai vor sa le admiri noile haine si nu parul de mult vopsit sau sa "guste" un pic de iaurt pina si atunci cind fac dus. Cel mai mult cred insa ca femeile isi doresc un babat. Unul "adevarat" daca se poate. Si mai ales unul care sa nu se uite la alte femei. Paradoxal, uneori le mai plac si femeile(platonic vorbind). Dar numai cind au hainele pe ele. Asa ca pot spune cu mina pe inima ca de data aceasta ne-ati ginit. In dragoste, nu ne place concurenta. Dar este posibil, cine stie, sa ne placa LaDorna cu cappucino sau amareto.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related