F5 si Blue Idea, compania care detine in portofoliu IQads si SMARK, in parteneriat cu Mugur Popovici, antreprenor cu peste 10 ani experienta in marketing si comunicare, au lansat astazi AD!DEA, prima platforma de idei creative pentru campanii publicitare, disponibila la www.adidea.ro.
"AD!DEA este un "smart creativity marketplace" in care converg interese comune ale industriei marcomm. Clientii care investesc in comunicare isi doresc de la partenerii lor idei "mai creative", "mai accesibile" din punct de vedere costuri. Agentiile de publicitate si shop-urile de creatie isi doresc un acces "mai facil" la pitch-uri si la potential new business. Freelancerii vor "mai multe" brief-uri pentru castiguri suplimentare si portofolii largite, iar juniorii ca usa catre departamentul de creatie sa fie "un pic mai deschisa". In fapt vorbim de creativitate, accesibilitate si revigorarea resurselor umane." spune Mugur Popovici, Managing Director, AD!DEA.
"Adresandu-se celor doua comunitati pe care le vizam cu produsele deja existente in portofoliu, AD!DEA se integreaza perfect in strategia noastra pe termen lung. Astfel, prin AD!DEA, atat IQads (produsul media care aduna o larga comunitate de persoane creative), cat si SMARK (platforma profesionistilor din marketing din Romania) vor oferi propriilor membri un produs relevant." declara Costin Radu, Managing Partner, Blue Idea.
AD!DEA este un instrument unic pentru industria de marketing si publicitate din Romania prin care marketerii care au nevoie de idei pentru campanii de promovare provoaca cu "brief-uri" comunitatea creativilor sa dezvolte idei creative. Creativul care livreaza conceptul declarat castigator de catre marketer este recompensat cu premiul mentionat in brief, acesta din urma detinand toate drepturile de folosire a respectivului concept in campaniile sale publicitare.
Astfel, AD!DEA creeaza pentru marketeri propriul departament de creatie, facilitandu-le acestora accesul la concepte creative mai bune, mai multe si mai repede. In acelasi timp, creativii AD!DEA au la indemana propriul lor departament new business cu clienti reali, proiecte reale si castiguri reale.
Strategia de brand, manifestarea in identitatea vizuala a marcii AD!DEA, design-ul platformei si campania de lansare au fost asigurate prin serviciile oferite de agentia de publicitate Lemonade; de dezvoltarea platformei web fiind responsabila echipa F5, compania new media a grupului Realitatea-Catavencu.
Pentru lansarea proiectului AD!DEA a contribuit o echipa formata din Mugur Popovici (Managing Director AD!DEA), Georgian Onel (Web Development), Miruna Antonescu (Marketing Director), Costin Radu (Managing Partner, Blue Idea), Marius Cristea (Director de Dezvoltare, F5), Dragos Stanca (Managing Director, F5).
Comentarii
e si ecologic, iti scoti mai rar masina.
in strainatate se lucreaza de ceva vreme asa si merge.
Am vz ca aveti si un brief pt propria campanie .Eu zic ca ar fi fost necesar un pitch si pt strategia de marketing :)).
Sa platesc 100 de euroi plus tva? pt ce?
Sau mai bine zis cine o sa plateasca .Sau nu .Cine pune botu'? va trebuie bani pt sacul mosului?sau ce .ce atata graba?
Cred ca v-ati aruncat prea tare baietzi si nu o sa iasa mare branza decat daca va mai tineti in frau caliceala.
Ideea e super intr-adevar dar momentul e prost .
Sunt curioasa ,in afara de a lua niste bani asa pe niste "buhuhu" carduri cam ce asteptari aveti ?! :)))
Parerea mea ca nu va prinde anu' si va trebui sa restituiti din aia 100 de euroi :))))).
La creativi am preferat sa introducem cardul BUUM!DEA (100 eur + tva) pentru a avea o selectie intre avizati si neavizati. Ca fapt divers, chiar ieri am discutat personal telefonic cu peste 30 creativi inscrisi pe AD!DEA iar feedback-ul general a fost pozitiv-neutru in privinta acestui aspect. Toti fara exceptie au considerat insa AD!DEA o initiativa foarte buna pentru ei si industrie. Iar acum pe site sunt peste 340 creativi, cel putin interesati de AD!DEA.
Primul brief este dat din partea noastra pentru ca si AD!DEA are propriul plan de promovare. Deci si noi avem nevoie de idei. Astfel daca astazi a inceput campania prin care promovam lansarea AD!DEA in presa, radio si internet, brieful vizeaza urmatoarea campanie din ianuarie-februarie 2010. In plus am considerat ca este firesc sa lansam noi primul brief atunci cand oferim un produs prin care incurajam Marketerii sa lanseze proiecte catre Creativi. Cat despre alte briefuri, urmareste AD!DEA in zilele urmatoare.
Mugur Popovici, Managing Director AD!DEA
Repet, ideea e ok dar strategia voastra pare copiata mot-a-mot din cartile de marketing " daca avem monopol sa bagam tare la taxat" .
Cred ca se putea o gasi o alta metoda de "selectie" ;)
Si ce atata mare secret brieful ?
Si daca vroiati neaparat taxare la creativi ,puteati pune taxa pe brief . Brief la vedere .Daca ma vedeam in stare ma bagam .
Dar asa ,cu gogomania aia de taxa ....... pt un an de zile . un an in care toate sunt imprevizibile si nu stiu cum se misca .( nu stiu unde o sa gasiti atatea briefuri ......)
Suna de la o posta, toata tarasenia, a marlanie .
100 de eurooo?
1 an??????
ma rog .
mai vorbim ;)
Varianta Brief Public este accesibila tuturor (indiferent daca au sau nu cont AD!DEA) in sectiunea "Creativ vezi aici ce idei se cauta". In acest stadiu brieful ofera numai acele informatii care il ajuta pe creativ sa decida daca proiectul este interesant pentru el si in consecinta daca participa sau nu la proiect. Aceste informatii sunt: initiatorul briefului, numele briefului, industria la care proiectul face referire, data publicarii, deadline-ul de trimitere a propunerilor creative, deadline-ul pana la care creativul trebuie sa confirme participarea sa la proiect, termenul pana la care Marketerul ia o decizie in privinta ideii castigatoare, ce trebuie creativii sa livreze si nu in ultimul rand premiul pentru ideea castigatoare. Procesul este similar cu ceea ce se intampla in realitate, cand la o prima intalnire nu se discuta decat coordonatele generale ale proiectului cu scopul de a vedea in ce masura interesele partilor se pot pune intr-un acord de principiu.
In masura in care Creativul este interesat de proiect (dpdv timing, premiu, cerinte generale, context), prin confirmarea participarii sale la proiect are acces la Brieful Complet lansat de Marketer. Evident aceste informatii sunt disponibile doar in contul activ al Creativului care s-a inscris la proiect.
Tot procesul descris mai sus are scopul de a proteja interesele Marketerilor, detaliile complete care vizeaza proiectele lor ajung numai la cei care sunt de acord sa lucreze respectivele briefuri. Aceasta este ratiunea celor doua forme de vizualizare a Briefului.
Inteleg ca privesti cu scepticism platforma AD!DEA motiv pentru care noua nu ne ramane decat sa iti dovedim contrariul. Mult succes in proiectele tale viitoare!
Mugur Popovici, Managing Director AD!DEA
"In general, consider ca sunt putine ideile / business-urile cu care noi (romanii) ne putem lauda ca "am inventat roata". AD!DEA este un concept nou pentru piata romaneasca, adaptat specificului local. Piata unde clientii care platesc peste 5000 euro numai pentru ideea creativa sunt pe o lista exclusivista. Piata in care daca nu exista taxa de inscriere nu se face nicio selectie naturala intre avizati si neavizati.
De aceea in comparatii trebuie sa pastram atat proportiile cat si referintele. Vom vedea in viitorul apropiat cum va reactiona industria la acest nou produs.
Inceputul este insa promitator."
Mugur Popovici, Managing Director AD!DEA
PS. Vezi toate comentariile la:
http://www.iqads.ro/a_11463