Ai un desert pe care trebuie sa-l targetezi nu pe copii, ci pe adulti; nu pe barbati, ci pe femei etc. Atunci e foarte probabil ca omul de marketing sa-ti comande un spot cu femei patrunse de constiinta feminina, care se dedulcesc cu produsul intr-un mod foarte feminin etc.
Pe un creativ bun toate aceste anchilozari logice il irita si il intarata. Totodata, pentru un creativ bun, orice constrangere poate fi un stimul; si orice fixatie a clientului poate fi un pariu cu propriile limite.
Seria de spoturi Magura e un astfel de exemplu de skandenberg indarjit, dar cu deznodaminte rodnice, intre un team de advertising excelent si teamul de marketing Kandia-Excelent. Daca as spune ca, din aceasta confruntare, invingator iese brand-ul! sau consumatorul!! sau publicitatea romaneasca!!! - mi s-ar cuveni poate o mare chitara in cap, asemeni admiratorului plin de dulcegarii din spotul "Te iubesc". Ce i se putea adauga, peste vreme, acelei reclame care, pornind de la USP-ul "pentru tinere femei greu de multumit", imbina metafora barbat-prajitura cu subtilitatea unei antifraze la granita absurdului, intr-un context de lifestyle plin de umor si cu un sustinut ritm narativ? Daca atunci se scotea in evidenta gustul "nedulce" al pandispanului cu gem, acum, cand cu "noua Magura usoara", a venit randul altui chitibus marcat feminin: "pufozitatea".
Comentarii
Respect perfectule!