Vopseste nemteste

Avem un fetis cu nemtii. Das ist klar. Prea putini am cumparat cartile Herthei, dar tuturor ne e foarte clar ca merita un Nobel. Suntem mandri ca Maresalul nostru era respectat de Fuhrerul lor desi cel din urma a avut o serie de initiative care nu il recomanda absolut deloc ca reper de gandire strategica, logica sau macar de sanatate mintala. Daca o masina nu are un logo nemtesc ne asteptam sa se dezintegreze in elemente componente la prima cheie. Credem ca un neamt poate salva tara de unul singur in primul rand pentru ca are litera "K" in nume si abia in al doilea rand pentru ca are niste calitati administrative dovedite.

Traiesc in Berlin de cateva luni bune si pot sa va spun ca nu sunt nici extraterestri (daca erau, ar fi venit macar cu o mancare un pic mai sofisticata decat un carnat feliat inecat in ketchup), nici cu 40 de ani inaintea noastra. Dar au descoperit, prin puterea experientei sau inspiratiei, cateva trucuri care la fac viata mult mai usoara.

Asa ca, pentru cei care conduc niste oameni sau un departament in Bucuresti si inca nu s-au hotarat sa emigreze, o sa detaliez mai jos cateva solutii simple care ii pot face sa se simta nemti incepand de maine:

1. Asigura-te ca exista cel putin un om si maxim un om la volan, tot timpul. Pe proiectele in care oamenii nu arata leadership, asuma-ti-l, iar daca ai oameni care isi fac treaba ok singuri, lasa-i sa o faca. Niciodata nu va iesi ok un proiect in care nimeni nu spune "Deci facem asa" sau doi sau mai multi o fac.

2. Nu mai angaja juniori cu contract de munca nedeterminat. Angajeaza oameni in practica pe fix 3 luni. Se vor da peste cap sa-ti demonstreze ca vor sa ramana si daca nu, macar sa aiba suficient de multe proiecte cat sa ii ia altcineva. Eternitatea a inceput cu "hai sa mai vedem cum evolueaza". 3 luni sunt 3 luni.

3. Explica-le oamenilor ca experienta (si salariile) nu se masoara niciodata in ani, ci in proiecte. Si Svejk a fost soldat ani de zile, dar n-a tras un glont niciodata. De aceea e perfect normal sa fii senior la 26 de ani sau nici macar la 50.

4. Meetingurile interne tin la nesfarsit pentru ca nimeni nu stie cand se termina. Spune din start: "Avem 40 de minute" si oamenii vor invata sa fie un pic mai la obiect. Orice e mai interesant decat sa o arzi aiurea in meeting.

5. Nu toti copywriterii stiu sa vanda la client si sa scrie frumos longcopy si nu toti art directorii stiu sa creeze ceva frumos si fara un mouse si o Carioca. Asa e viata. Da, asa e. Asa e viata altora. Tu fa-ti viata mai usoara si inconjoara-te de oameni care stiu. N-or fi multi, dar daca sunt pe undeva de ce sa nu fie la tine in curte?

6. Nu iti alege pozitionari limitative. Nu iti propune sa fii agentia cea mai cumva: cea mai eficienta, cea mai creativa, cea mai strategica, etc. Criteriile care le legitimeaza sunt foarte necontrolabile si nu o vei putea sustine. Un juriu (fie el chiar de Effie unde e mult mai simplu sa masori) poate vedea o lucrare de aur ca fiind doar de shortlist. Un hot planner care pleaca peste noapte ia cu el in rucsac si pozitionarea. Cel mai sanatos e sa urmaresti performanta pe toate fronturile tot timpul si cand o obtii sa fii foarte agresiv in a stoarce tot ce se poate din ea.

7. Ceea ce pentru un creativ sunt detalii, pentru un consumator poate fi esentialul. Pentru simplul motiv ca nimeni nu l-a invatat la ce sa fie atent la un ad. Un cuvant pus aiurea in endline poate duce mesajul spotului in balarii. Invata-ti creativii sa gandeasca un ad ca un creativ, dar sa judece varianta finala ca un consumator. "Cel mai clar" mod primeaza in fata "celui mai elegant".

8. Aloca-ti macar un sfert din timp pentru fine tuning, indiferent ce prezinti. Chiar daca asta inseamna o zi in minus de executie. Un client va gasi in 5 minute greselile care tie iti vor lua o zi. Pentru ca are o armata de oameni antrenati sa faca fix asta. Si nu, absolut nimic pe fata pamantului nu poate justifica greseli intr-o prezentare. E cel mai incarcat de miza moment al unui proiect. Daca aici sunt greseli, de ce sa se astepte la absenta lor in implementarea proiectului?

9. Furnizorii trateaza un proiect in functie de seriozitatea cu care sunt abordati. Nu e suficient sa-ti alegi un ilustrator bun. Trebuie sa ii explici si ce miza are proiectul si cum vrei sa arate fiecare pixel. Nu te astepta sa-si asume el proiectul mai mult decat tine.

10. Zambeste mai des. Nimeni nu apreciaza un posac, oricat de bun e.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related