Interviu cu Farid Chehab (Chairman MENA si CCO CEEMEA, Leo Burnett)
Leo Burnett Beirut a fost revelatia festivalului Golden Drum din acest an. Agentia a reusit sa cucereasca titlul de Agentia Anului si implicit trofeul Golden Rose cu un total de 53 de puncte, la mare distanta de ocupanta locului al doilea (DDB&CO Turcia) care nu a reusit decat 30 de puncte. Farid Chehab, Chairman MENA (Middle East & North Africa) si CCO CEEMEA (Central Eastern Europe & Middle East & Africa) la Leo Burnett a acordat pentru IQads un interviu in exclusivitate despre editia din acest a festivalului, dar si despre planurile festivaliere ale agentiei in general.
IQads: Care a fost strategia dvs. pentru festivalul din acest an?
Farid Chehab: Daca ne referim la strategia regionala, in momentul in care am aflat ca festivalul Golden Drum introduce in mod oficial si un premiu de retea, ne-am asigurat ca participam in competitie cu cat mai multe birouri Leo Burnett din regiune. In ceea ce priveste agentia Leo Burnett Beirut, am continuat cu aceeasi abordare ca pana acum si am inscris la Portoroz cele mai bune lucrari. Singura strategie globala pe care o avem este sa cream cele mai bune lucrari reale, pentru clienti reali. De aceea, anual facem un tur al agentiilor Leo Burnett din toata lumea in cadrul procesului IPC, pentru a ne asigura ca le livram clientilor nostri campanii care pot castiga premii de creatie si, in acelasi timp, sa aduca beneficii business-ului lor.
IQads: Va asteptati sa castigati?
Farid Chehab: Credeam ca avem sanse foarte mari, dar uimitor, in afara de campaniile Khede Kasra si Pert Plis realizate de Leo Burnett Beirut, lucrarile pe care noi le consideram ca avand cele mai mari sanse, nu au castigat. Ne asteptam ca si campania Gururidza a Leo Burnett Belgrad, sau lucrarile Kronrnbourg si Wellaflex semnate de Leo Burnett Moscova, Melody Films si Heinz de la biroul din Cairo sa castige un premiu. Si totusi, ultimele 2 lucrari nici macar nu au primit shot-listul. Juriile au mereu obiceiul de a te surprinde. Dar, anul acesta, Leo Burnett Beirut a facut diferenta.
IQads: Puteti sa ne oferiti niste informatii suplimentare despre campaniile castigatoare?
Farid Chehab: Campania Khede Kasra a ajutat ca mai multe femei sa fie alese in parlamentul din Kuweit, iar Pert Plis - Stop The Suffering se bucura de o cariera internationala.
IQads: Leo Burnett are un palmares bogat de premii castigate de-a lungul timpului la Portoroz, dar este pentru prima data cand marele premiu este cucerit de agentia pe care o reprezentati. Ati avut drept target Golden Rose-ul?
Farid Chehab: Nu ne-am propus sa ne intoarcem de la Portoroz cu premiul "Golden Rose" pentru cea mai buna agentie, ci ne-am dorit mereu sa fim cei mai buni, mai ales pentru clientii nostri. Iar daca aceasta abordare ne aduce recunoastere internationala precum titlul Golden Rose castigat acum la Golden Drum, cu atat mai bine. Insa nu e de neglijat faptul ca pana acum, Beirut a fost un concurent serios in toate festivalurile de publicitate. In schimb, anul acesta a fost pentru prima data cand am inscris la Golden Drum campanii care aveau cu adevarat sansa sa castige.
IQads: Ce reprezinta pentru agentie aceste premii?
Farid Chehab: Faptul ca lumea devine din ce in ce mai mica, iar barierele culturale incep sa dispara. Nu poti fi cel mai bun jucator doar la tine in tara, ci trebuie sa te raportezi la intreaga lume. Sunt asemanari izbitoare intre MENA si CEEMEA. De asemenea, ne-a facut sa ne simtim mandri.
IQads: Care este telul pentru anul urmator? Intentionati sa va pastrati coroana recent cucerita?
Farid Chehab: Ne dorim ca si anul viitor sa castigam premiile de reteaua anului si agentia anului, insa agentia anului nu trebuie sa fie neaparat biroul Leo Burnett din Beirut. Avem atatea alte birouri din alte tari care pot oricand sa reitereze aceasta performanta. Chiar le spuneam si colegilor mei, ca ar trebui ca in fiecare an sa castige "Golden Rose-ul" cate o agentie din retea.
IQads: In Romania publicitatea este considerata o industrie glamorous. Cum este in Beirut?
Farid Chehab: Cu o aura la fel de stralucitoare. Si tot la fel, este o industrie in crestere.
IQads: Piata pe care activati a fost afectata rau de criza?
Farid Chehab: Din fericire, nu. Fiind o micro-economie, foarte bine protejata datorita unui sistem bancar foarte sanatos, nu am resimtit criza la fel de puternic ca alte tari.
IQads: Ce inseamna pentru dumneavoastra sa fii creativ?
Farid Chehab: Sa fii mereu curios. Sa fii mereu deschis la idei si la oameni noi. Sa traiesti intens si sa dai inapoi lumii din pasiune, integritate, energie, distractie si orice alta valoare adaugata pe care o ai.
IQads: Exista creativi la nivel international pe care ii admirati? Cine sunt ei si de ce tocmai ei?
Farid Chehab: Hmm, este o intrebare extrem de dificila. Creativul international care imi este cel mai drag astazi este Bechara Mouzannar, adica persoana care este in spatele celor 2 Grand Prix-uri, 3 Gold-uri, 1 Silver si premiului Golden Rose. De asemenea, il apreciez foarte mult pe Mark Tutssel, cel care ne ajuta pe toti sa ajungem la asemenea performante.
IQads: Targetati si alte premii importante pentru anul viitor?
Farid Chehab: Bine-nteles. Asa cum spuneam, traim intr-o lume mica, in care nu mai sunt limite. De aceea, speram sa fim prezenti la toate festivalurile internationale si mai ales, sa reusim sa ajungem la finaluri de acest gen, pline de satisfactii.
IQads: Ce ar trebui neaparat sa stim noi despre publicitatea din tara dumneavoastra?
Farid Chehab: Este o tara cu o diversitate culturala ridicata, fapt care o determina sa comunice mult. Acceptandu-ne unul pe altul (suntem 16 grupuri religioase distincte) poate fi modalitatea de a deveni unul dintre orasele cele mai pline de inspiratie din lume, iar asta nu o spun eu, ci "New York Times".