Buzz cu Liviu David (Creative Director, Next Advertising)
IQads: Felicitari pentru trofeul de argint pe care l-ati obtinut la categoria "Design&Art Direction". Cum ai descrie interesul agentiilor romanesti pentru festivalul de la Portoroz de anul asta? Sa fie criza singurul motiv al dezinteresului? (din cate am inteles, au fost 174 de inscrieri anul asta, fata de 319 anul trecut)
Liviu David: Multumim. Ca de obicei, cred ca se putea mai bine. Cat despre dezinteresul agentiilor romanesti - criza a fost motivul principal, da. Cand nu mai sunt bani: 1. nu prea iti vine sa trimiti tot ce ai facut, in speranta ca poate impusti un shortlist; 2. nu mai ai cum sa te spargi in figuri cu campanii pentru care platesti tot tu, caci clientul nu le-a vrut; 3. nu da bine sa te arati artist, dupa ce ai dat oameni afara.
IQads: Raportandu-ne la interesul aratat de romani Golden Drum-ului, cum comentezi prestatia agentiilor din Romania care au inscris lucrari in festival? (17 shortlisturi si 4 premii, fata de 16 premii anul trecut)
Liviu David: Din pacate pentru noi, Golden Drum nu mai este doar "Festivalul Noii Europe". Daca in trecut ne palmuiam amical intre noi esticii amarati, acum luam pumni de categoria grea din toata lumea. Noua Europa include Austria, Finlanda si alte tari care stau mult mai bine si la bugete, si la mentalitate, si la calitatea executiilor. Si dupa ce ca noi pierdem mereu in post-productie, anul asta parca nici ideile nu prea ne-au ajutat.
IQads: Voi ati mai avut si alte lucrari inscrise in festival anul asta, in afara de lucrarea "Greenpeace - Thermo Mug", castigatoare la "Design&Art Direction"?
Liviu David: Am mai avut lucrari inscrise, care chiar au adus ceva nou in peisajul cliseistic de la noi. Din pacate, n-au fost create pe calapod de festival, n-au avut genul de umor asteptat de juriu, n-au fost suficient de internationale sau poate n-au avut executia pe care o meritau. Asta e viata.
IQads: Cum ti s-a parut juriul de anul acesta? Daca ar fi sa facem o comparatie cu juriul ADOR, care a fost mai strict?
Liviu David: Am mai spus asta undeva, eu cred ca ADOR a avut un juriu mai valoros decat Golden Drum. Poate numele mari de la ADOR sunt de vina, sau poate m-am plictisit sa vad in juriile de creatie ale celui mai important festival regional oameni de care n-a auzit nimeni niciodata. Trebuie sa iei multe premii la Cannes si D&AD ca sa meriti sa influentezi carierele a sute de oameni din jumatate de Europa. Nu e suficient sa fii General Manager sau sa fi luat din intamplare un premiu - unde oare? - la Portoroz. Sau poate la noi in estul salbatic e suficient, ca la creatie se pricepe toata lumea.
IQads: Next a participat si anul trecut la Golden Drum. Ai observat imbunatatiri in organizarea festivalului anul asta?
Liviu David: N-am fost acolo, nu pot sa comentez. In schimb sistemul online de inscriere a lucrarilor a fost un glorios esec.
IQads: Participati si anul viitor? Cum vezi editia de anul viitor a festivalului? Ce asteptari ai de la ea, de fapt?
Liviu David: Cu toate ca juriul de acolo e pe an ce trece din ce in ce mai "exigent" in directii aleatorii, vom participa - cu conditia sa avem cu ce. Cat despre editia de anul viitor, o observatie: anul acesta au intrat si productii de dinaintea crizei. La anul, daca situatia de acum continua, Golden Drum va fi mult-mult-mult mai trist pentru tarile din Europa de Est.
Comentarii