Buzz cu Andreea Leonte (PR Director, McCann PR)
IQads: Felicitari pentru trofeul de argint pe care l-ati obtinut cu campania - "Bookfest. Cartile au raspunsuri". Este singurul premiu castigat de Romania la proaspat infiintata categorie de PR. Ce spune asta despre agentiile romanesti de PR?
Andreea Leonte: Este intr-adevar singurul premiu castigat de Romania la Golden Drum dar, sa nu uitam ca, in ultimii 2 ani, agentiile romanesti au urcat pe scena celor mai mari competitii de Relatii Publice din lume. Nu putem sa uitam asta doar pentru ca vorbim despre Golden Drum. Da, la Golden Drum, McCann PR a luat inca un premiu pentru Romania, dovedind ca este una dintre agentiile de PR de varf ale Europei. Dar acest Silver Award trebuie sa ne bucure din perspectiva intregii industrii romanesti de PR.
IQads: Cum comentezi interesul agentiilor de PR din Romania de a inscrie lucrari in festival anul asta?
Andreea Leonte: Nu stiu cate agentii de PR au inscris la Golden Drum. Dar, judecand dupa prezenta mare a romanilor la alte festivaluri de Relatii Publice, sunt convinsa ca au fost destule agentii care au participat si la Portoroz.
IQads: Povesteste-ne pe scurt despre campania castigatoare, "Bookfest. Cartile au raspunsuri". Ce rezultate a avut?
Andreea Leonte: Spre deosebire de multe campanii de PR care au beneficiat de contributia creativilor din "agentia de advertising", Bookfest a fost o campanie gandita 100% de catre noi 'PR-ul', de la ideea creativa si pana la implementare. Pentru editia 2008, voiam sa improspatam imaginea conservatoare si didactica a targului si sa largim targetul. Principalele noastre obiective au fost sa distragem atentia tinerilor de la social media - macar pe perioada targului, sa-i facem sa priveasca lectura ca pe o activitate 'cool' - demn concurent al internetului - si sa-i atragem la Bookfest. Cum i-am convins? Le-am dat ocazia sa-si spuna opiniile, sa scrie si sa impartaseaca povesti despre subiecte tabu ale generatiei lor. Le-am oferit ce le ofera si internetul - un spatiu in care sa se exprime dar sa se si amuze, si o sursa de prieteni.
Campania a mai castigat un European Excellence Award, un Sabre Award si un International Stevie Award pentru "Best Creative Team".
IQads: Aveti informatii despre cum a decurs procesul de jurizare? Vi s-au dat detalii referitoare la ce a punctat juriul?
Andreea Leonte: Nu, dar ne-am facut propria parere despre criteriile de jurizare dupa ce am vazut campaniile nominalizate si apoi pe cele castigatoare. Ce a punctat juriul? O idee creativa simpla care sa reuseasca sa castige implicarea consumatorilor si o strategie care sa asigure o raspandire a mesajelor "beyond traditional media". Prezentarea campaniei a contat si ea mult.
Pe de alta parte, am remarcat ca juriul a depunctat acele campanii construite dupa un PR "below the line". Au fost si multe campanii care au folosit cultul celebritatii, apeland la personalitati pentru raspandirea mesajelor. Din fericire, juriul nu s-a aratat foarte incantat cand sustinerea oferita de catre personalitati nu venea ca o consecinta a campaniei, ci era parte din strategie. Nici media value-rile foarte mari nu au impresionat, trebuia sa arati ca mesajul tau n-a fost numai auzit, ci si "discutat".
IQads: Inainte de festival, Imola declara ca "e foarte clar, campaniile clasice de PR nu au ce cauta la Golden Drum. Trebuie sa aiba un twist creativ". Ii impartasesti parerea?
Andreea Leonte: Oh da, m-am bucurat sa vad ca PR-ul "below the line" nu mai este atat de apreciat. Va mai dura insa pana sa reusim sa asimilam in viata practica, zilnica de agentie standardele fixate de festivaluri. Deocamdata, campaniile "inovatoare", adaptate noilor media si noului profil al consumatorului, sunt campanii "de premiu", dar nu reprezinta munca zilnica a unei agentii. Cu ajutorul clientilor, ajungem si acolo.
IQads: Participati si anul viitor? Cum vezi editia viitoare a festivalului? Crezi ca va creste interesul colegilor de industrie de a participa la festival?
Andreea Leonte: Sper ca da. Interesul pentru aceste festivaluri este extrem de necesar pentru dezvoltarea industriei si cresterea standardelor profesiei noastre. Nu ma gandesc neaparat la premii - premiile nu mai vand mult business astazi - ci ma gandesc la competitia in sine. O competitie a ideilor nu poate fi decat sanatoasa si motivanta pentru profesionistii in Relatii Publice. Iar competitia devine din ce in ce mai challenging avand in vedere ca tot mai multe agentii de advertising aplica la competitiile de PR.