Buzz cu Razvan Matasel (Managing Partener, Arsenoaiei-Matasel)
IQads: Felicitari pentru cele trei nominalizari si pentru trofeul de aur obtinut la Media Campaigns. Cum ai descrie interesul agentiilor romanesti pentru festivalul de la Portoroz de anul asta?
Razvan Matasel: Multumim! Noi suntem destul de multumiti, mai ales ca la punctaj am fost prima agentie din Romania, intrucat am luat o nominalizare cat un Silver (cea de la campanii). Am fost surprins de interesul agentiilor din Romania. 174 de lucrari inscrise si 20 de agentii in anul acesta de criza nu este rau deloc. Stiu ca Golden Drum-ul este poate cel mai important festival international pentru Romania, dar nu ma asteptam la o prezenta atat de numeroasa, mai ales ca eu nu am vazut multe campanii pe aer care sa ma fi impresionat in ultimul an. Si se pare ca intuitia nu m-a inselat...
IQads: Raportandu-ne la interesul aratat de romani Golden Drum-ului, cum comentezi prestatia agentiilor din Romania care au inscris lucrari in festival?
Razvan Matasel: ...doar 10% din inscrieri au fost si shortlistate si ne-am intors acasa cu doar patru premii: 2 aur si doua argint... Cred ca procentul pe care il reprezinta premiile din total inscrieri vorbeste de la sine... ne lipsesc criteriile si asta este trist...
IQads: Inainte de festival, Emilian (Arsenoaiei, n.red) spunea ca se asteapta ca agentiile vedeta din Romania sa ramana acasa. S-a confirmat ipoteza lui? A fost asta doar un efect al crizei?
Razvan Matasel: Emilian spunea ca nicio agentie dintre "vedete" nu va domina festivalul prin inscrieri... si a avut dreptate... poate unele nici nu ar fi trebuit sa participe, tinand cont de rezultatele obtinute... Nu stiu ce sa zic despre criza... mie mi se pare ca in sfarsit am gasit un motiv serios sa ne justifice mediocritatea strategica si creativa... si sa justifice tendinta de a transforma o industrie a ideilor intr-o "fabrica de suruburi".
IQads: Cum ti s-a parut juriul? Daca ar fi sa facem o comparatie cu juriul ADOR, care a fost mai strict?
Razvan Matasel: Mie mi-a placut mult juriul de la ADOR. Asa cum am mai spus, cred ca fost cel mai bun juriu pe care l-a avut ADOR-ul. La Golden Drum au existat sectiuni cu jurii foarte bune, dar si sectiuni cu oameni in juriu care nu stiu ce cautau acolo.
IQads: Ce lucrari/campanii din festival ti-au atras atentia?
Razvan Matasel: Eu am apreciat mai mult intrarile de la categoria de media... mi se parere ca acolo vezi lucrurile cele mai interesante... Asa cum era normal, criza a afectat conventionalul...
IQads: Cum vezi editia de anul viitor a festivalului? Ce asteptari ai de la Golden Drum 2010, de fapt?
Razvan Matasel: Astept ca organizatiile industriei din Romania sa militeze pentru aceasta industrie... sa fie acolo si sa promoveze creativitatea romaneasca... sa avem si noi o delegatie oficiala, o petrecere, reprezentanti ai presei... Nu sa stea departe si sa se ocupe de propriile interese ale celor din conducere... Daca aceste organizatii nu vor promova creativitatea din Romania, vom pierde in lupta cu globalizarea comunicarii in defavoarea unor tari vecine... si vom ajunge o tara de adaptari... Dar poate asta isi doresc unii pentru ca atunci nu mai e nevoie de standarde... de strategie si creatie...
Comentarii
1) Ptr ca in ciuda anilor trecuti peste voi aveti inca pasiunea.
2) Ptr premiu clar!
3) Ptr fraza asta care m-a uns pe suflet:
"... mie mi se pare ca in sfarsit am gasit un motiv serios sa ne justifice mediocritatea strategica si creativa... si sa justifice tendinta de a transforma o industrie a ideilor intr-o "fabrica de suruburi".
4) Ptr ca azi am avut impresia ca e totul pierdut pana am citit articolul asta.
Bafta!