Buzz cu Ema Prisca (Creative Director, Graffiti BBDO)
IQads: Felicitari pentru trofeul de aur pe care l-ati obtinut la categoria "Outdoor". Cum ai descrie interesul agentiilor romanesti pentru festivalul de la Portoroz de anul asta? Sa fie criza singurul motiv al dezinteresului? (au fost 174 de inscrieri anul asta, fata de 319 anul trecut)
Ema Prisca: Mi-a spus cineva de la o agentie neparticipanta la Golden Drum ca "anu' asta, noi ne concentram pe business". Iar io asta nu inteleg. Nu ne concentram tot timpul pe business? Ce inseamna sa te concentrezi pe business? Sa pui copywriterii sa stea cu ochii lipiti pe indexul Dow Jones si art directorii cu excelul deschis? Nu e treaba noastra permanenta sa ne ajutam clientii sa-si creasca business-ul, transformandu-le brandurile in leaderi? Nu asta inseamna sa fii concentrat pe business? Sau sa fii concentrat pe business inseamna sa nu mai aloci bugete si talente pentru "efortul de festival"? In fine, excluzand agentiile care se subscriu naucitoarei strategii de business mentionate mai sus, Romania, per ansamblu, a inscris mai putin ca suntem mai saraci. Economic o ducem cel mai prost din Europa si avem deja multi someri publicitari si agentii care se inchid. Deci n-as zice dezinteres, ci neputinta reala de sorginte financiara.
IQads: Cum comentezi prestatia agentiilor din Romania care au inscris lucrari in festival? (17 shortlisturi si 4 premii, fata de 16 premii anul trecut)
Ema Prisca: Nu mi s-ar fi parut nimic grav daca Romania inscria doar 50 de lucrari sau 20. Asta e, o ducem prost, bugetele agentiilor sunt alocate diferit anul asta. Cheltuim doar pe strictul necesar. Dar, nu e asta cazul de fata. Romania a bagat 174 de inscrieri si a castigat 4 premii. Un raport jenant, de incepatori care merg doar la noroc.
IQads: Ce alte lucrari ati mai inscris in festival anul asta, in afara de lucrarea "Aspirin - Headache", castigatoare la "Outdoor"?
Ema Prisca: Pe langa campania Bayer castigatoare de Golden Drum, am mai inscris o campanie tot la outdoor pentru Gatorade si doua spoturi tv ("Takes" si "Serial Killer"), unul dintre ele fiind si shorlistat. Imi pare rau ca nu am inscris la sectiunile Media si PR, unde avem cateva campanii extrem de interesante si premiate si la ADOR. Am fost prea concentrati pe business :)).
IQads: Cum ti s-a parut juriul de anul acesta? Daca ar fi sa facem o comparatie cu juriul ADOR, care a fost mai strict?
Ema Prisca: Stii cum e: pentru castigatori, juriul e excelent; pentru pierzatori, e unul de amatori. Oricum, intrebarea asta nu poata sa atraga nicicand un raspuns savant. Grand Prix-urile acordate in sectiunea in care noi am participat, TV si Outdoor, sunt, din punctul meu de vedere, lucrari excelente. Am fost invidioasa ca nu le-am facut noi. Campania outdoor castigatoare de Grand Prix transcede advertisingul, e profund umana si capabila de un impact puternic in vietile oamenilor. O s-o vedem sigur si in lista de premianti de la Cannes. Asadar, din perspectiva criteriilor dupa care ne masuram noi la Graffiti BBDO munca, juriul si-a facut bine treaba. Daca e sa facem o comparatie cu ADOR-ul, e evident ca aveam de-a face cu doua jurii cu principii comune: campania Bayer a castigat Gold in ambele competitii.
IQads: Participati si anul viitor? Cum vezi editia de anul viitor a festivalului? Ce asteptari ai de la ea, de fapt?
Ema Prisca: O sa vedem. As vrea sa participam si sa castigam la D&AD, un festival pentru care am un profund respect si sa transformam shortlist-ul de la Euro Effie de anul asta intr-un premiu. Astept de la editia viitoare Golden Drum sa puna in practica o serie de concepte mult vehiculate pe la seminarii: precum o noua etica, un nou stil de leadership mai putin hraparet si mai creator de valoare. Si mai multe nume respectate ca speakeri si ca membri ai juriului.
Comentarii
sa declaram si noi sus si tare cat de cacat e treaba in romania. E un punct de vedere unic, total surprinzator si nu vad cum cineva in afara de tine si-ar fi dat seama de aceasta mare jmekerie. Numai insight-ul conform caruia am fi o tara de amatori ma face sa tremur de frica... You did it again brave woman! (ma tem ca da, ultima parte a fost putin sexista, ce sa-i faci, nimeni nu-i perfect :)
in rest, executiile de la metrou sint tari