Imi plac campaniile sociale. Imi plac pentru ca lucreaza la coarda sensibila, presupun o doza interesanta de perfidie, sint in majoritatea lor finantate cu bani publici sau provenind din programe internationale. Imi plac mult campaniile sociale care mizeaza pe caracterul de soc asupra publicului. Societatea romaneasca reprezinta un teren propice pentru mesajele agresive si nu pare a reactiona activ decit la astfel de stimuli.
Nu ducem lipsa de campanii indreptate catre sensibilizarea publicului in fata unor aspecte ca protectia copilului, violenta in familie, consumul excesiv de alcool, protectia consumatorului, traficul de persoane Sint subiecte generale, guvernantii sau ONG-urile bifeaza, agentiile factureaza, publicul arunca o privire si trece mai departe.
Nu simtiti lipsa unor campanii sociale pe subiecte mult mai dureroase ? E drept ca subiectele abordate deja fac parte din listele de prioritati ale organizatiilor internationale, dar la Bruxelles inca nu se stie exact citi romani scuipa in plina strada si nici cantitatea de coji de seminte pe metrul patrat de Bucuresti. Semintele "de floare si bostan" ca aliment de baza in programele nutritionale romanesti. Romania - singura tara din lume acoperita de un strat protector de coji de seminte.
Istoria produsului se confunda cu drumul sinuos al poporului prin hatisurile propriei istorii. Paharele ( flacoane de medicamente ori savante creatii din lemn pirogravat ) din perioada regimului comunist au fost inlocuite cu ambalaje "igienizate". Punga slinoasa din bratele vinzatoarelor oachese a lasat locul standului din supermarket. Strigatul ragusit de la coltul strazii a devenit spot publicitar.
Pentru consumatorul roman, Elite inseamna in primul rind cafea accesibila si acceptabila din toate punctele de vedere. Arome, femei simpatice, actiune multa si savoare dozata oarecum stiintific. Demonstrind o destul de buna cunoastere a societatii romanesti, spotul pentru "bomboanele agricole" Elite ne pune la respectul pe care-l meritam. In Romania ai toate sansele sa gasesti coji de seminte pe banchetele cabrioletelor.
Nimic mai adevarat. Din moment ce apendicele inca nu da semne de indignare, important este de unde si cum cade coaja de bostan pe asfalt. Pina acum, sensul zborului era pur si simplu banal. Din virful degetelor sau din ploaia buzelor, cojile de seminte pareau vulgare, dizgratioase. Acum, iata ! In goana cabrioletei, zborul va fi maiestuos, sinuos, aproape artistic. Idilele se vor lega mai usor in asteptarea schimbarii culorii semaforului si gesturile vor fi mult mai studiate. Scuipatul din cabrioleta va fi mult mai gratios si, de ce nu, mai european
"Se aude ca sint proaspete" ? Se aude ca o sa faceti apendicita ! Se mai aude ca sintem badarani si ca facem din mirlanie un stindard ! Iata cum putem rezolva recent mediatizatele pseudo-probleme de natura heraldica, gen "drapelul Ciad-ului". Am pus o saminta in gaura din stomac. De ce n-am pune-o si in gaura de pe Tricolor ?