Nu se poate ca publicitatea din Romania sa fie asa de rea cum reiese din articolele mele. Mi-am spus-o si eu, mi-au spus si altii ca nu strica putina moderatie. Mai raminea sa gasesc un "produs publicitar" care sa nu concureze la topul celei mai nefericite reclame a anului. Asa am dat de noul spot Noroc, o surpriza cu adevarat placuta. Ideea spotului este foarte simpla si directa, ceea ce e perfect.
Am inteles din prima ca e pentru "oameni obisnuiti" si ca orice probleme ai avea, la munca sau in timpul tau liber, meriti o bere buna. Constructia spotului este formala, dar subtila si naturala. Incepe cu trei situatii, "grataragiul", "instalatorul" si "timplarul", toti, trei oameni obisnuiti care fac diverse treburi de-ale casei. Fiecaruia i se intimpla ceva, o situatie neprevazuta, mai degraba amuzanta si care se opreste la fix inainte de a cadea in ceva grav. Unul scapa ulei si face o flama, celuilalt ii tisneste apa in fata, iar "timplarului" ii scapa piciorul, dar reuseste sa se prinda si redreseaza situatia. Urmeaza apoi momentul trecerii peste aceste mici probleme pentru primii doi. Astfel, chiuveta ajunge la locul ei si cuiul fixeaza si el cum trebuie scindura de pe acoperis. Lipseste insa grataragiul, lasat pentru scena de final. Eu unul l-as fi pus si pe el in partea a doua a spotului. Asa avem o structura abc/ab/abcc, in fond o diversiune care mie, unul, imi pare o mini greseala. Apoi urmeaza momentul cel mai important, rasplata de dupa munca. Cind "timplarul" inchina si ureaza noroc ciinelui e scena mea preferata. Mi s-a parut cea mai autentica; fara ca prin asta sa vreau sa spun ca celelalte situatii nu ar fi. Dar aceasta m-a impresionat in mod deosebit. Mi s-a parut "rupta" din viata. In plus, detaliile mai mult sau mai putin "obligatorii" intr-un spot le avem si aici. Avem si "pouring shot". Avem si scena cu prietenii sau familia, inceputa in primele momente si incheiata cu ultimele imagini. Avem si "satisfactia" de dupa o gura zdravana de bere.
Alte comentarii
Daca acest spot sufera de ceva, acest lucru este, dupa parerea mea, spectacolul. Situatia este foarte bine aleasa, pe mine ma convinge prin naturalete, dar spotul tinde sa treaca pe linga mine. Asa a si trecut la primele difuzari si numai in urma unei vizionari mai "intensive" pe computer mi sa parut un spot reusit. Cu siguranta nici agentia nu se amageste ca a facut un spot genial. Insa poate sa stea cu capul sus si sa spuna ca a facut un spot foarte bun. Eu unul ridic mina sus pentru. Ar mai fi citeva mici detalii care mi-au displacut. De exemplu, imi pare o alegere neinspirata ca paharele din packshot sa nu fie pline si cu gulerul de spuma regulamentar. Incercarea de a crea o diferenta as fi preferat-o in alta parte a spotului. Asa imi pare incropit si aspectul paharului nu imi face pofta, ceea ce se intimpla de fiecare data cind vad un pahar "perfect". Cred ca inteleg "coborirea" berii/reclamei la nivelul uman, dar subiectiv vorbind imi displace. Acesta e, de fapt, primul lucru care mi-a ramas de la prima vizionare.
In alta ordine de idei, eu l-as fi montat putin altfel si nu as fi taiat in prima scena, dar, din nou, detalii care nu afecteaza intr-o masura substantiala. O ultima consideratie de final. Daca ar fi sa aleg preferatul dintre acesta si cel cu taximetristul, "Munca, munca ", alegerea ar merge totusi spre acela, pe motiv de idee si realizare deosebite.
P.S. Nu cumva e interzis sa se bea din bere in timpul spotului?