De cand e puiul patruped?

Lansarea puiului cu patru picioare pare sa fie o mare idee de marketing, care indeplineste un mare vis al omenirii. Cati dintre noi, dupa ce am gatit cate un iepure bun si ne-am saturat toata familia cu el, nu ne-am dorit sa aiba si gaina patru copane!?... Ar fi fost insa cel putin dubios, in plina epoca a amenintarilor genetice, daca brandname-ul noului produs ar fi evidentiat acest amanunt numeric. Cine ar fi gasit la raft vreun pui patruped semnalizat ca atare, ar fi avut motive sa se cutremure, pana sa se dumireasca totusi ca, in industria avicola de azi, permutarile posibile dintre piepti si copane, aripi si spinari e chestie de ambalaj (la propriu)!

Dar branding-ul a dat dovada de intelepciune optand pentru varianta care scoate in evidenta beneficiul de lifestyle: suplimentul de copane inseamna family-size; asa ca... "Pui Familist" sa-i ramana numele! Iata asadar si directia de urmat in advertising: mai multe copane sub tipla, mai multa fericire.

O parea simplu, dar nu e. Armonia in familie e subiectul cel mai batatorit in publicitate. In schimb, lipsa armoniei, galceava si micile racaieli cotidiene din sanul familiei pot da haios, daca potentezi efectul caricatural. Dupa ce, cu ani in urma, gresise doza de gaguri recomandabila in spotul Monte Banato (remember? paste cu "uou"), GMP are azi sansa de a nimeri justa masura de umor burlesc, in cele doua spoturi cu tipica familie de patru (M-W-B-G) imbulzindu-se la usa baii, respectiv incaierandu-se pe telecomanda. Pentru ca, de fiecare data, sa se reuneasca la masa linistiti, fiecare cu copanul in mana, ridicat ostentativ ("Patru membre pentru patru membri", ar putea suna sloganul intr-o lume mai putin obsedata sexual.)

Un voice-over expliciteaza discret legatura logica dintre secvente: "fara certuri in familie". Suna un pic ca la Danone, dar copiilor le place. Intreg ansamblul moderat nastrusnic si suficient explicitat, le place in primul rand copiilor din noi, astia mari, care altminteri, in viata de dincoace de ecran, ne multumim cu cate o spinare sau un gat, doar-doar sa ne vedem progeniturile cum termina tot copanelul...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

agonizing morality
acum 15 ani
ma intreb oare cat o fi platit gmpul pe articolul asta :)). altminteri campania e o mizerie crunta. tare mi-ar placea sa vad cum au evoluat indicatorii de brand si vanzari dupa terminarea campaniei.
Marius Fleancu
acum 15 ani
"Cati dintre noi, dupa ce am gatit cate un iepure bun si ne-am saturat toata familia cu el, nu ne-am dorit sa aiba si gaina patru copane!?"

ce ma? :)) da, e primul gand care-ti vine in minte dupa ce gatesti un iepure bun. de ce n-are gaina 4 copane sau mai multe. dupa ce gatesc un porcusor la protap si-mi satur toata familia cu el, imi doresc imediat ca gaina sa aiba 4 copane, mai multe aripi, penele sa fie prinse de sorici, ouale sa fie mai mari si sa nu mai contina galbenusul(cica are mult colesterol) si, daca sunt putin pilit, ma intreb chiar de ce nu se inventeaza o gaina care sa dea si putin putin lapte. ar fi minunat. inainte de a face ciorba pentru nunta, astepti sa oua, apoi o mulgi, apoi o jumulesti si faci 3-4 perne mari si 2 pui; urmeaza, bineinteles parlitul, taierea cozii si gustatul soriciului de pe burta. taiatul pulpelor din spate, apoi cele din fata; scosul sirei spinarii, spalatul matelor si, cand deja s-a intunecat, pomana gainii :))

puiul nostru nu poate sa zboare, dar alearga frate...

la un pui cumparat, primiti tot pe atatea copane gratis :))

marius bartis
acum 15 ani
"...patru copane pentru patru copanofili "...un slogan pentru o lume neobsedata sexual...
Manea Mircea
acum 15 ani
Pe mine se ridica parul pentru ca imi aduc aminte de puiul comunist cu 4 gheare si 2 gaturi! Da, campania e varza!


Branded


Related