Sunt multe observatii de facut despre noile spoturi Servus si Bürger. Daca am lasat Bürger-ul sa mai astepte un pic si m-am precipitat sa sorb spuma Servus-ului, e de teama ca spotul in cauza nu va mai fi mult timp vazut la TV... cel putin nu in editarea actuala, in care la secunda 15 se poate vedea o minora care consuma alcool! E adevarat, alcoolul e doar asa, de-o bere; fata e destul de marisoara; iar de sorbit nu soarbe decat niste spuma acolo! Dar ce sa-i faci: legislatia e legislatie si CNA nu iarta!
Daca m-am amuzat sa parodiez finalul povestirii, presupun ca si creativii de la Propaganda s-au amuzat sa parodieze epicul spot despre secretul Murfatlarului, transmis de generatii etc. Idem, banuiesc ca sloganul acesta excesiv de lung, scris pe doua randuri si citit repede ca un disclaimer de medicamente (Tinem la adevarata traditie a bautului de bere) e si el o parodie a unor slogane actuale, mai ales din domeniul bancar, de tipul "Tinem la investirea responsabila a banilor" etc. Altminteri, Servus e un brandname prea puternic si prea aureolat de sensuri fertile (salut, libatie, ideea de familiaritate si, etimologic, aceea de servire, de inchinare etc.), ca sa ramana ingropat de un slogan conjunctural, destinat ironiei cu mize mici. Dar modelul tutelar care e posibil sa le fi fost impus de client este Unirea - Hanu Ars - Cava D'Oro. Iertare daca ma insel, dar banuiesc ca "propagandistilor" li s-a trasat sarcina de a face un Hanu Ars al berilor: un produs pozitionat low, caruia insa i se poate dezvolta un brand "sucar", interesant, witty.
Comentarii