Satul in care a ramas numai spuma

Sunt multe observatii de facut despre noile spoturi Servus si Bürger. Daca am lasat Bürger-ul sa mai astepte un pic si m-am precipitat sa sorb spuma Servus-ului, e de teama ca spotul in cauza nu va mai fi mult timp vazut la TV... cel putin nu in editarea actuala, in care la secunda 15 se poate vedea o minora care consuma alcool! E adevarat, alcoolul e doar asa, de-o bere; fata e destul de marisoara; iar de sorbit nu soarbe decat niste spuma acolo! Dar ce sa-i faci: legislatia e legislatie si CNA nu iarta!

Daca m-am amuzat sa parodiez finalul povestirii, presupun ca si creativii de la Propaganda s-au amuzat sa parodieze epicul spot despre secretul Murfatlarului, transmis de generatii etc. Idem, banuiesc ca sloganul acesta excesiv de lung, scris pe doua randuri si citit repede ca un disclaimer de medicamente (Tinem la adevarata traditie a bautului de bere) e si el o parodie a unor slogane actuale, mai ales din domeniul bancar, de tipul "Tinem la investirea responsabila a banilor" etc. Altminteri, Servus e un brandname prea puternic si prea aureolat de sensuri fertile (salut, libatie, ideea de familiaritate si, etimologic, aceea de servire, de inchinare etc.), ca sa ramana ingropat de un slogan conjunctural, destinat ironiei cu mize mici. Dar modelul tutelar care e posibil sa le fi fost impus de client este Unirea - Hanu Ars - Cava D'Oro. Iertare daca ma insel, dar banuiesc ca "propagandistilor" li s-a trasat sarcina de a face un Hanu Ars al berilor: un produs pozitionat low, caruia insa i se poate dezvolta un brand "sucar", interesant, witty.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Sectiune


Comentarii

Camelia Popescu
acum 15 ani
Aveti perfecta dreptate, berea nu e totusi bautura de baza a omului de la sat, iar faza cu fetita care soarbe din spuma de la bere...da...din pacate au inceput sa fie folositi foarte des in unele reclame copii, pentru a atrage atentia (intr-un mod gresit) asupra produsului. Ar fi mai multe de spus dar nu vreau sa critic. De produsele pentru copii nu spune nimeni nimic?


Branded


Related