GroupM, grup de investitii media din cadrul WPP, estimeaza ca pana in 2011 China va devansa Japonia si va ocupa locul secund in clasamentul global al pietelor de publicitate, in urma Statelor Unite, informeaza Adweek.
Contrar previziunilor lansate la inceputul anului, consumatorii din China au reinceput sa investeasca in produse de folosinta indelungata: vanzarile de masini, mobilier si materiale de constructii au crescut cu 90%, 42%, respectiv 37% fata de prima parte a anului. Conform noilor date, cheltuielile de media in China se vor ridica la valoarea de 47 miliarde de dolari in 2011.
Din partea GroupM, Lucy Zhang a declarat: "Companiile din industria alimentara, din sectorul economic, din categoriile electronice si cosmetice au investit mai mult in TV si print in prima jumatate a lui 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Brandurile de imbracaminte, cosmetice si ingrijire personala sau retail au avut anul acesta bugete mai mari pentru online fata de 2008". Lucy Zhang a adaugat ca numarul mare de utilizatori de Internet din China, 338 de milioane, va favoriza cresterea pietei de publicitate online.