Unde ne sint femeile?

Pina si eschimosii sau aborigenii au avut destula vreme sa afle ca romanii se pot lauda cu exemplare de o frumusete rara in rindul femeilor. O spun majoritatea strainilor care au avut ocazia sa ne treaca granita, chiar si cei care le-au vazut numai in fotografii. Este, practic, unul dintre criteriile-sablon dupa care ne identifica personaje care n-ar fi in stare sa ne gaseasca prea repede pe o harta a lumii.

Probabil ca multi dintre confratii masculi s-ar fi bucurat daca numarul romancelor atragatoare ar fi fost mai mic. Din punctual lor de vedere, vara petrecuta in oras devine insuportabila. Daca, la malul marii fiind, abundenta de forme si farmece reuseste la un moment dat sa te lase rece, fustele scurte si top-urile transparente in mijlocul agitatiei citadine pot deveni un supliciu. Un trup frumos, putin dezbracat, va reprezenta mereu o atractie mult mai mare decit unul aproape gol. Zic unii…

Cu toate astea, rar vezi un spot romanesc in care femeia romana sa duca greul mesajului publicitar pe formele ei placute vederii. Nu va grabiti sa-mi dati exemple de tipul Andreea Marin, Mihaela Radulescu sau Corina Danila. Au fost alese si platite pe masura impactului personalitatii lor asupra publicului consumator. Rolul lor de formatori de opinie feminina a fost principalul motiv care a stat la baza desemnarii lor in rolul purtatorilor de imagine.

In timp ce revistele pentru barbati muncesc din greu la descoperirea (din toate punctele de vedere) romancelor frumoase, creatorii de publicitate par a desconsidera cu totul o adevarata mina de aur. Ileana Lazariuc si campania FHM au venit odata cu primavara si ne-au scuturat potentialul de praf. Dar vorbim despre FHM care, fiind o revista desteapta, se adreseaza tot barbatilor. Era o gluma… E foarte simplu sa platesti o figura cunoscuta ca sa-ti vinda un produs pentru ingrijirea parului sau o cutie cu margarina. De ce n-ar fi la fel de simplu ( chiar mai putin costisitor si, parca, mai provocator ) sa-ti tentezi consumatorii cu pachete PrePay, masini, racoritoare, biscuiti, votca, sapun sau pasta de dinti promovate de femei "fabricate in Romania" care sa trezeasca poftele vinovate ale barbatilor si invidia/admiratia femeilor ?

O fac "ceilalti". Cu succes demonstrat in cifre de vinzari. Ba putem spune ca s-au si plictisit deja, din moment ce Bob Dylan accepta sa apara in cel mai nou spot Victoria's Secrets ( lenjerie de dama - pentru nestiutori ). Parca mai ieri holbau romanii ochii umezi la ambalajele Adesgo, pe care Janine & Co. etalau coapse irezistibile. Sa le fie marketerilor atit de frica de furia maselor feminine puritanizate de invidie ? Ar fi pacat. Pacat de atita marfa de calitate care pleaca si tot pleaca "la export", catre orizonturi mai profitabile dar nu intotdeauna lipsite de compromisuri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related