Neconventionalul, publicitatea poporului
Sunt consumatoru de minute pe mobil, de benzina, de carduri, de margarina pe paine, de cico, de televizor, de prezervative, de orice ai tu de vanzare. Zici ca ma cunosti. Si atunci cum iti explici ca nu prea-ti mai cumpar produsele, ca am devenit imun la pauzele publicitare si ca putin imi pasa de pretul mare scris prin reclame?
Breaking news! Sunt mai strans la punga ca niciodata si mai pretentios cu cei ce vor sa-mi ia banii. Asa ca ar trebui sa te straduiesti mai tare sa-mi vinzi altfel decat printr-un clasic mediaplan. Si ca mine sunt din ce in ce mai multi. Aproape toti.
Noua, consumatorilor, ne-ar placea ca publicitatea sa ne implice in experiente, sa ne provoace, sa interactioneze cu noi, sa ne surprinda la fiecare colt de strada, de pagina, de web, de canal tv, la fiecare colt de viata. Orice ne-nconjoara poate fi un vehicul care sa ne livreze destept o poveste despre un produs sau brand. Vrem entertainment memorabil care sa ne convinga sa cumparam.
Asonor l-a pus pe Sforaila sa doarma intr-un panou publicitar ca sa ajunga la stiri si pe net si-n ziare si pe bloguri si-n vorbele multora care apoi au cumparat leacul antisforaitor si deschizator de categorie. Cat a cheltuit? Mai putin de UN EURO per prospect atins si a vandut mai bine cu 30%. Aviva le-a vandut cu succes parintilor Bursa de Studii in magazinele Z si Miniblu cu robe de absolvent de colegiu facute pe comanda pentru copii mici. Ultra PRO, sa-i fie hardul usor, a facut 20% peste plan, de Craciun, cu scrisorile pentru Mos din autobuze si din statiile transformate-n seminee. Rigips a cascat gura arhitectilor la Anuala de Arhitectura cu obiectele de arta facute din Rigidur, noua placa ultrarezistenta pe care tocmai o lansa. Si toate s-au nascut din pornirile noastre de consumatori si nu de publicitari.
Nu-i asa ca la finalul zilei si tu esti ca noi? Un client intr-un magazin, un om care nu se mai lasa asa usor si banal convins? Pai si atunci ce astepti?
publicat in Suplimentul ADfel