La ce parte din bugetul de marketing sa renunti pentru a face o campanie neconventionala?

Advertiserii lui Barack Obama i-au putut influenta pe batranii retrasi in Florida (republicani hardcore) sa nu-l voteze pe McCain, doar folosind o campanie neconventionala: o campanie online care i-a convins nepotii lor din New York sa-i sune si sa-i roage frumos.

Briz-brizurile vandute ca "idei de reclama neconventionala" cum sunt campaniile online enervant-intruzive, sau animatiile de 10" insotite de zgomote care te enerveaza in timpul meciului sunt la fel de conventionale ca spoturile TV sau bannerele online: sunt un mediu pentru un mesaj direct de la brand la consumator.

Problema e ca, adesea, cei neconvinsi (de obicei tinta reclamei) nici nu stau sa asculte mesajul marcii. Pe de alta parte, campaniile clasice pot atinge audiente foarte mari, si da, uneori printr-un insight brici si o executie convingatoare functioneaza. De aceea ii vad rostul si in viitor, chiar intr-unul in care canalul de televiziune cum il cunoastem noi nu va mai exista.

As renunta fara sa clipesc la majoritatea bugetului "conventional" atunci cand, pentru targetul meu, gasesc alternative de comuncare mai directa cu care as putea obtine jumatate din acoperirea unei campanii TV.

publicat in Suplimentul ADfel

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related