1. Inainte de cursa, fii detasat si zambeste. Daca arati preocupat si incordat, nu castigi nimic. Daca ai alergat prost si ai aratat foarte preocupat, esti doar un loser stresat. Daca ai alergat bine si ai fost tot timpul "sunshine raggae", lasi impresia ca a castiga e starea ta naturala. Inlocuieste "cursa" cu "prezentare" si "alergat" cu "prezentat".
2. Daca ai o echipa de 4X100 de metri stafeta, pune-l pe cel mai puternic al treilea. Bolt a fost al treilea in echipa Jamaicai. Daca il pui ultimul si cei de pana la el au alergat prost, nu mai poate salva nimic. Daca il pui al treilea, da. Si il va face si pe al patrulea sa arate mai bine, dandu-i un start mai bun. Daca il pui primul sau al doilea si cei care il urmeaza alearga prost, performanta lui e complet inutila. La fel, daca prezinti la client intr-o structura de patru, pune-l al treilea pe cel mai charismatic prezentator din echipa.
3. Daca nu esti kenyan sau etiopian, nu intra in cursa de 10.000 de metri. Nu e cursa ta. Daca esti o agentie mica cu 5 insi in creatie si 2 accounti, nu intra in pitchuri pe clienti mamut. Nu intra pe pitchuri de BTL daca tu esti agentie de printuri, spoturi. Vezi kenyeni la 100 de metri? Nu, pentru ca au picioare scurte. Si ei stiu asta. Nu iti pierde timpul si energia aiurea.
4. Nu te gandi ca exista starturi false. Scoate-ti din cap chestia asta. Fiecare start pe care il iei e "the one". Un atlet a avut un start fals inainte de startul in care Bolt a alergat 19.19. Daca mergi intr-un pitch, uita ca altii pot fura startul. Nu e treaba ta. Tu concentreaza-te pe performanta ta de fiecare data. Fara sa faci statistici. Pitchul asta e "the one". Mereu.
5. Cursa nu se termina cand treci linia de final. Cursa se termina la vestiar. Ai castigat? Bravo! Ramai concentrat pe ce mai ai de facut: fa poza cu tabela cu recordul, spune numele pantofilor la care sponsorul a muncit un an, ia steagul, fa turul de stadion, da autografele, da interviul la postul care are exclusivitate, ai grija cum arati si ce spui, e un moment istoric, poarta-te ca atare, nu lasa in istorie balbe, e tot jobul tau de atlet profesionist. Un pitch nu se termina cand ai primit telefonul acela. Se termina dupa ce ai folosit momentul de glorie ca sa obtii tot ce puteai obtine. De la PR la o noua setare a modului in care faci lucruri ca agentie. Explica-le si clientilor pe care ii ai deja ce bafta au ca te au pe tine ca agentie, the New World Record Holder.
Comentarii
si tine minte, cand esti top of the world, tu iti alegi clientul, nu invers.