Bilantul principalelor companii de publicitate pe 2008 indica o scadere a profitului in acest business, semn ca efectele crizei financiare incep deja sa se vada, scrie saptamanalul de business MONEY EXPRESS.
Din cele 35 de agentii full-service al caror bilant este public, peste jumatate au avut profitul in scadere in 2008. De pilda, profitul Tempo Advertising a scazut cu 92%, de la echivalentul a 1,39 milioane de euro in 2007, la numai 102.000 euro in 2008. Alte agentii al caror profit s-a dus in jos sunt Leo Burnett&Target (-83%), Friends Advertising (-67%), Draft/FCB (-24,5%).
Vestea buna totusi e ca, desi e in cadere libera, profitul inca exista si doar putine agentii au inregistrat pierderi in 2008 (ex. Loco Branding, Maximize, Notorius). Iar in zona serviciilor media, din cele 21 de agentii analizate, doar carat Romania a avut pierderi. Despre o scadere a profitului se poate vorbi si in conturile agentiilor de media, dar intr-o mai mica masura: doar un sfert dintre agentiile de media - spre deosebire de peste jumatate, in cazul full-service - au avut profitul in scadere. Printre ele se numara: Initiative Media (-69%), United Media Services (-46%), Media Investment (-39%). Si profitul Zenith Media, cea mai mare agentie de profil, a scazut cu 13%.