Interviu cu Adela Dan (Senior Copywriter McCann Erickson Romania)
Cand am citit comunicatul de presa despre continuarea campaniei Dedeman cu "certurile aprinse" prin seria de"impacari surprinzatoare", m-a intrigat declaratia Adelei Dan, cum ca insight-ul a venit de la sine in acest caz, ca nu au depus mari eforturi, ca totul a curs firesc. Asa ca am facut un set de intrebari si am strecurat si curiozitatea asta, straduindu-ma sa nu fiu nici impertinenta nici excesiv de sceptica, dar sincer acuma, cum e cand vin inght-urile asa, nechemate?! O sa aflati si voi daca cititi interviul, care oricum nu e lung, deci nu va rapeste mult timp, dar e concentrat, deci va promit ca merita!
IQads: Cum ati convins clientul Dedeman sa accepte ideea ca si femeile au un cuvant de spus in ceea ce priveste achizitionarea materialelor de constructii pentru amenajari interioare?
Adela Dan: Clientul Dedeman are experienta de 17 ani pe piata romaneasca de retail si stie foarte bine cine vine in magazinele sale, cine cumpara si cine decide ce se cumpara.
La Dedeman factorii de decizie nu stau pititi intr-un birou, in spatele monitorului, ci se implica real in tot ceea ce inseamna bunul mers al bussinesului.
Asa ca nu a trebuit sa-i convingem sa accepte ideea ca femeile au un cuvant de spus, ei stiau asta si ideea campaniei create in jurul cuplului li s-a parut perfect potrivita.
IQads: Ideea ca femeia este implicata in decizia de cumparare suficient de mult incat sa conteze este extrasa dintr-un studiu pe comportamente de consum in retail sau ati mers pe intuitie?
Adela Dan: Am mers pe datele clientului, pe experienta personala si pe intuitie. Feminina, bineinteles.
IQads: Dupa etapa "certurilor aprinse" a urmat cea cu "impacarile spectaculoase", ne poti dezvalui urmatorii pasi ai campaniei?
Adela Dan: Nu inca.
IQads: De ce ati ales sa comunicati diferit pe plan regional? Cat de diferiti sunt consumatorii din Buzau fata de cei din Iasi, de exemplu?
Adela Dan: Daca pentru comunicarea ofertei am decis sa mergem la fel in toata tara, deschiderile de magazine le-am abordat diferit pentru ca fiecare magazin nou deschis a fost diferit in felul sau. De exemplu, cel inaugurat in Iasi este cam de sapte ori mai mare decat primul magazin deschis in acelasi oras. Asa au aparut acele panouri in Iasi care sugerau ecoul din magazin datorat dimensiunii coplesitoare a acestuia.
IQads: Poti sa dezvolti putin declaratia ta din comunicatul de presa: "Si daca toata lumea buna din publicitate alearga dupa insight-uri, al nostru a venit singurel la noi: deciziile privind casa se iau in cuplu, de cele mai multe ori dupa discutii interminabile"? Cum s-a intamplat sa vina insight-ul de la sine?
Adela Dan: Insighturile vin intrand in magazinele de acest gen si privind atent oamenii din jur si discutiile aferente. Vin in general mai usor daca mai mergem si cu transportul in comun si eventual fara castile de Ipod in urechi, daca mai schimbam doua vorbe cu tanti din piata care vinde rosii si daca ne induram sa coboram din turnul nostru de fildes.
IQads: Daca Dedeman se pozitioneaza drept retailerul cuplurilor, inseamna ca excludeti amenajarile pentru birouri sau alte spatii comerciale? Renuntati la acest segment de public?
Adela Dan: Pentru comunicarea mass market am ales ca adresarea sa se faca direct cuplurilor, care gandesc impreuna amenajarea casei. Dedeman ofera insa servicii complexe, dedicate inclusiv amenajarii spatiilor comerciale si birourilor. Pentru acest segment de business Dedeman a dezvoltat si implementeaza proiecte speciale dedicate clientilor corporate.