Pozitia oficiala a Ministerului Turismului cu privire la licitatia pentru campania "Turist in Romania"
Va mai amintiti scandalul iscat in urma licitatiei de media plan petru campania "Turist in Romania"? Ei bine, procedura nu este finalizata inca. Potrivit Brindusei Vlanga (Managing Director DBV Media House) depunerea unei contestatii este factorul care a incetinit implementarea campaniei, element ce aduce in discutie si posibilitatea ca aceasta campanie sa nu mai ruleze vreodata, avand in vedere ca timpul trece si nu se stie in favoarea cui. In viziunea reprezentantei regiei de vanzari a trustului Realitatea.Catavencu, cu siguranta nu posturile de televiziune sunt cele care ar avea ceva de castigat de pe urma acestei amanari, pentru ca o negociere a inadvertentelor intre pretentiile statiilor tv si conditiile stipulate in media plan s-ar fi putut dovedi salvatoare.
Insa aceasta este numai o fateta a problemei. De cealalta parte, agentia castigatoare si oficialii ministerului, au propriile versiuni. Am reusit sa obtinem pozitia oficiala a Ministerul Turismului in aceasta problema, in virtutea unei solicitari inregistrate cu nr. 987/10.08.2009 la Directia de Comunicare a Ministerului Turismului. Astfel ca, aveti aici o privire din interior asupra licitatiei buclucase.
IQads: Ce atu a avut echipa Best Advertising & Optimedia in fata celorlalti participanti la licitatia pentru difuzarea de spatiu media in campania "Turist in Romania"?
Biroul de Presa MT: Procedura de achizitie, organizata conform O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare prin cerere de oferta nu s-a finalizat inca. Principalul criteriu de selectie stabilit de Ministerul Turismului prin caietul de sarcini a fost valoarea CPP-ului (cost pe puncul de audienta).
Asocierea intre Best Advertising & Optimedia a avut cea mai mica valoare a CPP-ului in conditiile garantarii numarului minim de TRP-uri solicitat.(TRP - target rate point)
IQads: Este adevarat ca principalul criteriu de selectie in licitatie a fost costul punctului de audienta (CPP)? Si daca da, nu credeti ca impactul campaniei va fi diminuat de aceasta expunere media la ore cu audienta mica?
Biroul de Presa MT: Criteriul a fost ales in conformitate cu prevederile Ordinului nr.183/2006 al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP).
Impactul campaniei nu este diminuat deoarece in caietul de sarcini s-a solicitat ca, minim 40% din spoturi sa fie difuzate in prime time-ul statiei.
IQads: Cum comentati reactia televiziunilor Pro TV, Antena 3 si Realitatea TV de a nu difuza spoturile? Considerati ca ar trebui sa nu fie mai maleabile avand in vedere mesajul campaniei?
Biroul de Presa MT: Avand in vedere procedura de achizitie, Ministerul Turismului nu are o relatie contractuala directa cu cele 3 posturi, asocierea Best Advertising & Optimedia, garantand in scris indeplinirea obligatiilor asumate prin oferta depusa.
IQads: Ce masuri veti lua in conditiile in care Best Advertising & Optimedia nu isi vor respecta clauzele contractuale?
Biroul de Presa MT: In situatia in care o companie nu respecta obligatiile asumate prin contract, autoritatea contractanta executa garantia de buna executie, care, in acest caz, reprezinta 10% din valoarea contractului, si poate cere in instanta despagubiri pentru prejudiciul cauzat.
IQads: Ce v-a determinat sa alegeti un media plan care nu include postul national de televiziune?
Biroul de Presa MT: Campania "Turist in Romania" se va desfasura prin difuzarea de spoturi pe primul canal de televiziune generalista si primele doua canale de televiziune de stiri, selectate in functie de audienta.
TVR este o televiziune generalista aflata pe locul 4 in topul audientelor, prin urmare nu indeplineste criteriul principal de selectie.
IQads: Au fost depuse contestatii cu privire la rezultatul licitatiei?
Biroul de Presa MT: Toate detaliile privind stadiul procedurii sunt disponibile pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (www.e-licitatie.ro)