Romtelecom recidiveaza

Intotdeauna am stiut ca pot conta pe revista Capital sa-mi livreze subiectul pentru urmatorul articol. Din ultimul numar mi-a fost destul de dificil sa aleg, intrucit optiunile au fost reclame la brand-uri despre care am mai scris si, mai ales, datorita valorii egale a printurilor respective. Astfel este vorba de o noua pagina pentru hirtia Mondi (incep sa banuiesc o oarecare legatura intre hirtia revistei si cea susnumita) si despre doua reclame la serviciile internet oferite de Romtelecom. In ciuda insistentei celor de la Mondi, am ales Romtelecom, in primul rind pentru ca aceasta companie are o proeminenta mai mare, dar si pentru ca persevereaza cu o campanie care nu spune nimic si iese in evidenta prin lipsa de personalitate si de dinamism. Errare humanum est, perseverare diabolicum.

CE se intimpla?
Am facut un mic sondaj printre colegii de serviciu si fara exceptie mi-au spus ca nu au inteles nimic. Si nu exagerez deloc. TOTI + NIMIC.
Ceea ce m-a facut sa ma simt foarte mindru, de vreme ce eu am reusit sa inteleg. Sau, mai bine spus, am reusit sa cred ca am inteles.
Ceea ce inseamna ca acum va propun acest ad spre contemplare. Si nu rideti. E cel mai potrivit cuvint, tocmai pentru ca e cel mai nepotrivit. Dar ma voi abtine sa va dezvalui concluzia, in speranta ca veti intelege.

Practica ne omoara
Astfel, intr-un birou de firma care si-a pierdut fata umana, doua femei lipsite si ele de fata umana joaca in cel mai neuman mod cu putinta o partida de baschet. Neuman pentru ca e cu "cubicle-uri", pentru ca e un perete gol, pentru ca e o mocheta fada, pentru ca e un dozator de apa sec, pentru ca panoul de baschet e nou, ca pentru poza, si din o multime de alte motive.

In stinga extrema, incadrarea a mai prins spatele unui coleg, fapt care nu il pot pune sub nici o forma pe seama compozitiei. Din contra, merg aprope sigur pe varianta unei fotografii facute cu piciorul sting. Si daca tot m-am oprit asupra fotografiei, as putea spune ca rar mi-a fost dat sa vad o fotografie mai lipsita de viata. Spun asta din motive care tin de alegerea fundalului pe care se proiecteaza atit de stingaci umbrele celor doua femei, din motive de compozitie, din motive legate de momentul in care miscarile personajelor au fost "intepenite" si, poate in primul rind, din motive care tin de lumina si culorile fotografiei.

Ar mai fi o intrebare pe care mi-o pun. De ce personajele care joaca baschet sint femei? Egalitatea intre sexe nu e cu siguranta motivul. Ultima oara cind am verificat, baschetul feminin in Romania nu era nici el prea avansat. Atunci poate e vorba despre consistenta statistica a acestui tip de birouri, dar nu prea cred. Poate expresivitatea figurilor lor, dar erau mai potrivite intr-o reclama pentru un laxativ. Se pare ca va ramine un mister. Asa se intimpla cu lucrurile cu adevarat importante. Cautarea sensului nu inceteaza niciodata. (Nu consider ca trebuia sa fie barbati, dar un barbat si o femeie mi s-ar fi parut o optiune mult mai potrivita.)

Aceste vorbe ne doare
"Download time: 57 min". In primul rind as pune un punct dupa "min", macar pentru ca e o propozitie, fie ea eliptica de predicat. A doua problema pe care o am e ce inseamna aceste 57 de minute. Lipsit de un determinant, acest numar nu inseamna nimic. Poate autorilor le-a sunat numai bine. 56 era prea putin, 58 era prea mult. Prin urmare au pus 57 care sustine optim mesajul.

Bullshit! Daca vreau sa scot un mp3, e mult 57 de minute, dar daca downloadez un film e un timp bun. La ce se refera reclama, intrucit nu e specificat niciunde.
Altfel spus, acum esti un prostalau care sta cu vreun dial-up de doi bani si asteapta exact 57 de minute pentru un download. Aici era sa-mi scape sensul reclamei, dar ma abtin in continuare.

Sub acel timp de download scrie: "Alternativa: ADSL Express, cu viteza de 2048 kbps.", iar sub acesta "Pentru cea mai buna afacere".
Culmea cliseului. Mai rau de "pentru cea mai buna afacere" era sa scrie "magia afacerilor de calitate". Au reusit sa evite cel mai penibil cliseu, dar au fost prinsi in mrejele celui de-al doilea. Tineti-o tot asa! Va urez succes in continuare.

Au dreptate cei care spun ca la o bere, fiecare e cel mai tare, dar in fata faptului incearca sa se ascunda dupa deget. Dar nici chiar asa. Lipsa de viata a fotografiei omoara definitiv reclama si asta daca nu vorbim si despre ce se intimpla in imagine. Pai daca cu o astfel de reclama vrea Romtelecom-ul sa convinga firme, ar putea sa-si puna pofta-n cui si sa schimbe agentia.

P.S. Tot zilele acestea am mai vazut doua reclame la Romtelecom, din aceeasi categorie, dar cu alte personaje; unul e eternul Petre din reclamele la trei beri si multe alte produse, iar celalalt personaj e o doamna, de fapt o baba antipatica de care nu te mai temi acum pentru ca poti vorbi ore in sir la telefonul ei.

P.S.S. Eu, unul, am inteles din aceasta reclama ca fetele din imagine o ard pe internet in timpul programului si din cauza zgirceniei patronului nu se mai termina download-ul la ultimul film cu Rocco Siffredi. Intre timp se epuizeaza putin jucind un baschet, in timp ce barbatul din stinga isi vede constiincios de treaba. Nu-i asa ca v-am convins sa ma cititi si saptamina viitoare?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related