Recent m-am trezit pe RollingStone.com, citind un scurt material despre "Billie Jean". Neavand-o in calculator, am reascultat-o pe Youtube, dupa care m-am dus pe Wikipedia, sa vad povestea din jurul piesei.
Melodia a fost inspirata de o fana usor lovita psihic, care ii trimitea scrisori lui Michael in care pretindea ca are un copil cu el. De unde si versurile maiastre, fireste.
"A musician knows hit material. Everything has to feel in place. It fulfills you and it makes you feel good. That's how I felt about 'Billie Jean'. I knew it was going to be big when I was writing it." La cat de englezita e publicitatea noastra, mai degraba traduc restul articolasului in engleza.
Pana aici toate bune si frumoase. Michael a gasit valul creativ, a scos hitul si s-a eliberat putin de presiunea obsedatei. Doar ca in scena apare Quincy Jones, producatorul, care isi pune cohonul muzicalo-creativ pe masa si decide ca piesa e prea slaba ca sa intre pe albumul Thriller. Cu alte cuvinte, propunerea nu intra in prezentare.
Doar ca Michael nu s-a dus sa fumeze frustrat pe terasa, poate si pentru ca in '82 deja nu mai era junior. In schimb, s-a luat la omor cu Quincy. A zis ca el simte piesa si s-a luptat pana a impins-o mai departe.
Toata lumea stie ce s-a intamplat dupa.
Si ca o ultima povata showbiziana, se pare ca piesa a fost mixata de 91 de ori pana sa se ajunga la unul dintre cele mai mari cantece ale omenirii. Insusi Jones, care probabil s-a sucit pe parcurs, a insistat pe langa Bruce Swedien, inginerul audio, sa gaseasca un sound cum nu s-a mai auzit vreodata. Kraft, ca sa folosesc un cuvant romanesc, nascut in alta tara.
Dumnezeu sa il ierte si sa ne ajute pe toti.
P.S. Am numai respect si recunostinta pentru directorii de creatie cu care am lucrat sau lucrez :).
Comentarii
Asa e, din pacate in Romania nu prea ne ajuta executia. A fost una buna prin '89, dar dupa aia, mai nimic.
va dau dreptate, dle David.
sunt de acord ca exista cazuri in care directorii de creatie le fac portofoliile creativilor. si eu am beneficiat substantial de pe urma directorilor de creatie cu care am lucrat.
eu vroiam doar sa incurajez creativii sa creada in munca lor, chiar si atunci cand sefii lor se opun. sa isi urmeze instincele si sa incerce sa ii convinga si pe altii.
sunt un mare fan al directorilor de creatie