Cum sa te joci frumos cu alte minti creative

Buzz cu Elena Negrescu (Copywriter, Wunderman)

IQads: Cum ai aplicat la Platform (n. red. program dezvoltat de agentia Wieden+Kennedy pentru recrutarea de talente creative), cat a durat tot programul si care au fost pasii?
Elena Negrescu: A fost o experienta cu totul noua pentru mine. Am aflat de pe blogul Wieden+Kennedy de Platform si am aplicat pe site-ul dedicat programului (http://tinyurl.com/np58cc), pe brief-ul dat de ei, cu cele doua proiecte pe care le-am avut de facut.

IQads: Ce brief ai avut de rezolvat?
Elena Negrescu: Brief-ul era sa identificam o problema care ne calca pe nervi, ne scoate din minti, personala sau generala, gen masinile care claxoneaza la stop, cortul pe care ti-l ia apa la munte sau oamenii care arunca gunoaie pe strada, caldura insuportabila vara. Trebuia sa gasim solutia problemei si s-o implementam pe teren, in strada daca era nevoie. Puteam face practic orice, ei ne-au cerut doar o pagina de flickr pe care sa realizam un fel de reportaj foto cu proiectul nostru. Multi au filmat si au uploadat filmele ori pe Flickr, ori pe un site personal, pentru ca oricum ne cereau referinte despre noi, site-uri, bloguri, alte pagini personale.

IQads: Care a fost problema/solutia ta?
Elena Negrescu: A fost o problema tipic bucuresteana, cred: masinile care te stropesc si te fac varza atunci cand ploua in Bucuresti. Si solutia a fost o pelerina de ploaie conceputa special ca sa incetineasca masinile. Iata si link-ul cu filmul proiectului realizat: http://tinyurl.com/q9mxjn. Dintre toate submission-urile au fost alese 40. 40 de cupchii, pusti, oameni care lucreaza deja in advertising sau dimpotriva nu au nicio legatura, care au participat la Open Day: o zi de munca intensa la Wieden+Kennedy, in cladirea dedicata Platform-ului.

IQads: Descrie putin cum a fost la Open Day. Cum s-a desfasurat ziua de lucru petrecuta in agentie?
Elena Negrescu: A fost misto pentru ca eram oameni din tot felul de domenii si de diverse nationalitati: Norvegia, Belgia, UK, SUA, Taiwan, Romania, chiar si Cercul Polar; eram oameni din avertising, ilustratie, arhitectura, regie, animatie, fotografie, grafica digitala sau economie si domenii tehnice. Cei de la W+K nu-si doreau neaparat un background de publicitate, cu cat esti mai fresh cu atat mai bine. Ziua s-a deschis la 11 dimineata, mai intai ne-au facut o scurta prezentare W+K pe care o cunosteam in linii mari. Toata lumea stie campaniile lor la Honda, Lurpak, Nike sau Nokia. Ne-au facut si o scurta prezentare Platform, sloganul fiind Can you play nicely with other creative minds?, un program care isi doreste oameni foarte talentati dar si foarte deschisi comunicativi, capabili sa lucreze foarte bine in echipa si care nu vor produce doar idei de advertising, dar vor incerca sa rezolve chiar si probleme din realitatea imediara, similare celor din proiectele noastre. Nu vor livra doar idei, dar vor construi cu mainile, vor crea lucruri palpabile. Faptul ca vor fi din multe tari cu background-uri diferite inseamna pentru ei mai multe idei, mai multa inspiratie. Tot ceea ce se va crea in cadrul Platform va fi pus pe site, realizat aproape "in direct" si vizualizat in permanenta de ceilalti. Pentru selectia celor 13 finalisti am avut de rezolvat un brief pe o problematica sociala pentru un client important al lor.

IQads: Brief-ul a fost individual sau ati lucrat in echipa?
Elena Negrescu: Am lucrat in echipe de cate 5, pe care le-au organizat ei, pentru a fi echilibrati probabil (ca tara de provenienta, idei , domenii din care veneam). A fost foarte interesant un brainstorming cu oameni din Taiwan, Norvegia si UK in care am discutat, am facut poante cu Chuck Norris (se pare ca e universal), am desenat...

IQads: Cu cine de la Wieden ati lucrat? Cine v-a tinut prezentarea? Doar echipa de creatie?
Elena Negrescu: Sam Brookes - Head of Client Services, Wieden + Kennedy, Donna U'dell - HR Assistant si Lucy Collier - Art Director. Platform este un program pentru creativi din toate domeniile, nu se vrea obtinerea unor copywriteri si art directori din acest program; din cate am inteles eu, ei incearca sa se ocupe de formarea ta personala pastrand in acelasi timp echilibrul cu munca de echipa.

IQads: Cine a facut selectia celor 13? A existat un juriu? Vi s-au dat informatiile astea?
Elena Negrescu: Nu ni s-au dat foarte multe detalii. Criteriile lor de evaluare au fost usor neclare pentru ca totul s-a desfasurat intr-o atmosfera foarte deschisa, foarte placuta, fara ironii sau critici dure. Desi e foarte posibil sa se fi enuntat acolo si idei mai slabe, toti paream sa fim foarte apreciati, deci imi este greu sa spun care au fost persoanele care s-au remarcat si prin ce anume. Ceea ce am remarcat eu a fost o prezentare care a impresionat prin stilul de prezentare ingenios, membrii echipei au cantat practic prezentarea si au folosit spatiul de acolo intr-un mod inovativ. Cele 3 coordonatoare ale programului, impreuna cu colegii/colegele lor, au fost si juriul de concurs. Ele ne-au intervievat la final, tot ele ne evalueaza, cu ajutoarele pe care le-au avut acolo, adica cei care ne-au observat lucrand. Si probabil vor primi feedback-uri si din partea oamenilor din creatia lor care au avut ocazia sa ne cunoasca si sa asiste la prezentari.

IQads: La final, cu ce impresii ai ramas in urma experientei Wieden+Kennedy?
Elena Negrescu: A contat foarte mult lucrul in echipa. Remarc ca, intr-adevar, cei din alte tari sunt mult mai deschisi la o comunicare ad-hoc si mult mai activi si lipsiti de retineri in brainstorming-uri. Ei functioneaza mult mai bine, cred, decat noi, in astfel de activitati. Nu cred ca a avut cineva de acolo o atitudine ne-participativa. A fost galagie multa, idei mai mult sau mai putin bune, dar oricum aruncate fara teama si, in cele din urma, daca faci asta in mod deschis, ajungi si la idei tari. In echipa noastra, de exemplu, pe la jumatatea discutiei, s-a ajuns la un insight pe care l-ar fi cumparat chiar si un client Wieden.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Paul Suiogan
acum 15 ani
geniala prezentarea cu pelerina. felicitari!
pop aurelia
acum 15 ani
Elena Negrescu a contat foarte mult in echipa.


Branded


Related