Pisicile de pe perete

Statiile de metrou sunt un spatiu de afisaj care de multe ori este gazda pentru printuri nu tocmai fericite. Segmente aparte promovate aici sunt instalatiile, aparatura electrocasnica si agentiile de turism (desi n-am sa inteleg niciodata de ce ar vrea cei de la "Marshal Turism" sa-i arate lui Mitica, care munceste la IMGB si sta in Rahova exact citi ani ar trebui sa munceasca ca sa mearga pina la New york cu avionul). Inapoi la generalitati: despre afisajul in statiile de metrou; aici se strecoara multe "creatii" de o calitate similara cu emisiunile de teleshoping sau concursurile la care nimeni nu resuseste sa sune la timp sa spuna cit fac 1+1.

Iar cele mai interesante sunt afisele care fac reclama la aparaturi pe baza de tevi si apa pentru care trebuie sa chemi instalatorul inainte sa incepi sa inoti prin casa, sau cele la frigidere si alte aparaturi asemanatoare. Sa ne amintim de Motan, acea firma care si-a facut reclama cu ajutorul unui instalator indragostit de dusul reparat, mai ales ca in acest text vorbim tot despre pisici.

Un afis cu totul special este cel al companiei ProTherm, care vinde tot felul de jucarii de frig, cald etc. Primul lucru care te izbeste la aceasta reclama este ca cineva de acolo (mi-e greu sa cred ca a lucrat vreo agentie la afisul asta iar daca da, le urez faliment placut), au botezat minunatele aparate Tiger, Panther, Pisica de casa, Pisica de padure, pisica martiana samd. De ce ar vrea patronii acestei firme sa-si boteze produsele dupa toate tipurile de feline de pe mapamond nu inteleg, de vreme ce majoritatea aparaturilor electocasnice au nume de serie, care le confera mai multa prestanta. "As vrea sa cumpar o pantera cu usa frigorifica si gratar pentru sticle in congelator, daca se poate, va rog!" este o propozitie pe care nu prea as spune-o intr-un magazin fara sa fiu bine platit pentru asta (eventual in aparatura de la alta firma).

Daca amuzamentul denumirilor respective nu a fost suficient, detaliile acestui afis te apropie ingrijorator de marginea peronului pentru ca trebuie sa-l vezi mai bine. In dreapta-jos se afla, in dreptul unui aparat, sub numele de Ray aceasta forma colorata in albastru pe care va invit sa ghiciti carei specii ii apartine pentru ca eu nu am reusit (nici cei citiva prieteni pe care i-am tirit cu forta la metrou la Universitate ca sa le cer parerea inainte sa scriu).

Forma aceea sta acolo de parca s-ar fi aflat la capatul unei lungi liste de household appliences si ar fi reprezentat ceva aflat inca in faza de prototip pentru care era nevoie sa fie asociat cu un monstru din vreun film de groaza de mina a 5-a. Pe bune, ce e chestia asta?De ce nu se putea pune aici un ghepard sau un leu sau o birmaneza, daca tot si-au asumat povestea cu feline-appliances.
Metroul e scump, pentru ca e sub monopol, toata lumea stie asta. Ma intreb atunci: Daca tot au avut bani sa cumpere spatiu acolo, cum de n-au avut bani sa plateasca si procesul de creatie si au fost obligati sa apeleze la gradinita din colt? Si de aici mai departe tema pentru acasa: cite afise la metrou egal onorariul unui creativ de nivel mediu?

PS: La doua saptamini dupa ce am vazut prima oara acest afis, un prieten l-a privit mai atent si m-a anuntat fericit ca respectiva forma este o pisica de mare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related