Seria de spoturi cu mari sportivi deghizati in practicanti ai altor profesii i-a succedat la scurt timp campaniei BRD 10 ani, cea care ni-i infatisa pe Nadia, Nastase si Hagi copii. Si, daca mai punem lansarea noii editii a cartii "Nadia" de Ioan Chirila, de asta primavara, putem spune ca topicul copiilor deveniti sportivi legendari era deja activat!
Acesta e probabil motivul pentru care, in campania "Romania in miscare" (I, II si III) a MTS (Ministerul Tineretului si Sportului), argumentatia e abia schitata, telespectatorul fiind lasat sa completeze singur verigile logice lipsa, atunci cand, dupa ce i se arata un postas, un laborant sau un merchendiser, o voce stangace si un supratitlu pe cortina de final ii fac o urare cel putin stranie legata de propriul copil (anume "sa devina legenda")... Ca sa decodifice mesajul, telespectatorul trebuie: #1 sa recunoasca dincolo de travesti pe respectivii campioni (de multe ori imbatraniti si cu fizionomia schimbata fata de anii in care ei insisi au "devenit legende"); #2 sa reflecteze la destinul acestora in eventualitatea ca nu s-ar fi apucat de sport; #3 sa translateze rationamentul la cazul copiilor lor: si fi-miu sau fi-mea poate "deveni legenda" daca o ia de timpuriu pe calea sportului de performanta, altminteri ar putea esua intr-o meserie fara glorie, asa cum AR FI PUTUT sa pateasca alde Patzaikin, Szabo si Doroftei (dar - slava Cerului - nu a fost cazul).
Comentarii