Nu mai imi trebuie Pantene

Nu mai crede nimeni in rolul educativ al mass-media. E o consecinta fireasca a mai multor motive. Prea multi ani au incercat unii sa ne educe cu forta, sa ne dea cursuri de limbi straine la televizor cind noi am fi vrut sa vedem un film. Prea multi "intelectuali" s-au facut de bascalie folosind in public formule gramaticale absolut naucitoare sau constructii de o topica…utopica. Cautam educatia la scoala sau in cartile pe care le deschide cine vrea si cine are tragere de inima.

Cu toate astea, cei care apar la televizor folosind un limbaj agramat au toate sansele sa-i transforme in victime sigure pe nehotariti, pe cei care, dintr-un motiv sau altul, n-au reusit sa-si cristalizeze intregul bagaj gramatical aferent limbii romane. Combinati asta cu principiul conform caruia "daca am auzit la televizor, e corect" si probabil ca veti gasi una dintre cauzele limbii romane contemporane stilcite. In felul acesta, greseli grosolane devin obisnuinta si, de ce nu, in vreo douazeci de ani, regula in cartea de gramatica.

Daca am stabilit ca nu asteptam ca televizorul, radioul sau ziarele sa educe natiunea romana, nici prin virful mintii nu ne trece sa cerem asa ceva lucrarilor publicitare. Dar macar putina decenta, stimabililor… Pantene are spot nou la televizor. Cu figura cunoscuta ( deh, concept international ) si valuri de clabuci, suvite in cascade, sclipiri atent calculate la filmari. Nimic nou pentru o marca pe care numai de personalitate n-o putem banui. Albertina zimbeste iepureste si citeste mesajul ticluit de agentia autoare de spot. Normal ca nu trebuie sa tii minte nimic din text, doar sint aceleasi cuvinte folosite in cazul altor sute de marci de sampon ale caror spoturi le-ai tot vazut in ultimii ani. Cu toate astea, memorabilitatea izbeste ca un berbece cind tinara ciripeste: "…nu stiu cit o sa mai imi reziste parul…"

Deci asa… Pai, in cazul asta, nici eu nu stiu cit o sa mai imi placa de Albertina, nu stiu nici daca o sa mai imi cumpar Pantene si nici daca o sa mai imi sfatuiesc amicii sa se spele cu el pe cap. Pentru ca, fiind coleric si nervos ca am gresit cinci raspunsuri la concursul de pe IQads.ro, o sa-mi pice parul din cap cind o s-o mai aud pe fatuca asta stergindu-si bocancii pe limba mea materna. Si daca mai o sa ramin si fara par, o s-o sun pe Rovana Plumb si o sa cer protectie. Protectie de spoturile cu text agramat pentru care unii cer o gramada de bani in ciuda faptului ca ar trebui sa mai treaca o data prin scoala primara.

Nu stiu, zau, cine da unda verde unei asemenea gogomanii. Pantene si grupul din care face parte este un mare platitor de servicii publicitare. Probabil ca la acest spot, de la primul om care a scris trei cuvinte pe o bucata de hirtie si pina la cel care a elaborat media-plan-ul, trecind prin aprobari, filmari, montaj si asa mai departe, si-au adus contributia cel putin zece persoane.

Sa cred ca toate aceste persoane au probleme cu limba romana ? Nu pot. Insa pot sa cred ca toate au alta problema: un dezinteres profund pentru ceea ce fac, pentru munca depusa in sila, pentru marca in cauza si pentru clientul care a platit. Toti oamenii astia, inclusiv brand managerul sau echipa de marketing platita sa lucreze pentru Pantene, sint asteptati la muncile agricole, unde nu vor avea intotdeauna sampon gratis, dar unde pot invata sa se bucure cum creste rosia pe arac si stiuletele pe cocean.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related