Pe ambalajele marfurilor din UE s-a putut remarca o adevarata invazie de logo-uri care fac referiri la calitate. In conditiile hiperofertei de produse, marca nu mai este un reper suficient pentru consumator. Si romanii au apelat la marcile de calitate, insa intr-un mod destul de rudimentar.
Confruntati cu mii de marci in marile spatii de vanzare, consumatorii au nevoie de indicii suplimentare care sa le permita sa castige timp si sa-si rationalizeze alegerea. Semnele de calitate fac parte din acest arsenal si beneficiaza de multa incredere in tarile occidentale. Aceste insemne pot consta in diferite embleme ale organizatiilor de producatori, semne referitoare la denumiri de origine si indicatii geografice protejate, logo-uri si stampile ale organismelor de certificare a calitatii, tot felul de blazoane, medalii, trofee, diplome, referinte la entitati specializate, recomandari, diferite logo-uri care incearca sa reproduca designul si stilul insemnelor oficiale etc. Practic, inventivitatea in acest domeniu este nelimitata.
Dar in ultima vreme aceste insemne s-au inmultit atat de mult, incat s-au demonetizat. In Franta, de exemplu, doar cateva mai au credibilitate. Este vorba de insemnele oficiale ale statului referitoare la denumirile de origine si la indicatiile geografice protejate. Faimoasa eticheta rosie "Label rouge", care a depasit granitele Frantei, este recunoscuta ca insemn de calitate in toata Europa.
Consumatorii de etichete
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: