"De ce marketing direct si nu marketing de turma?" este intrebarea pe care probabil si-o adreseaza multi dintre specialistii in marketing . si pe care o s-o auzim tot mai des, cat de curand. De ce unul si nu celalalt cu atat mai mult cu cat ambele forme sunt unelte ale unui proces permanent, prin care oamenii sunt incurajati sa ia o decizie de cumparare, ambalat frumos sub eticheta publicitatii? Pai, foarte simplu pentru ca atata timp cat nu faciliteaza sau garanteaza vanzarea unui produs, atunci nu este marketing.
Deoarece multi oameni, constient sau nu, fac lucruri doar pentru ca i-au vazut pe altii facandu-le, i-a determinat pe specialistii in marketing sa adopte o noua strategie de abordare, respectiv Marketingul Direct. Si aceasta pentru ca unui consumator in mod sigur nu i se potriveste acelasi tip de produs ca si altuia. De aceea piata marketingului a devenit mult mai atenta la mesajul transmis catre consumator, incercand sa traga un semnal de alarma asupra sistemului si sa propuna oferte specific targetate pentru varii publicuri tinta. Si pentru a si reusi, s-a ajuns la Marketingul Direct, datorita cuantificarii rezultatelor si a posibilitatii de adresabilitate selectiva marite, in vederea obtinerii de rezultate eficiente / ROI. Astfel, targetarea este cel mai important aspect al acestei unelte de comunicare, datorita abilitatii sale de a tinti precis prospectii existenti pentru produsul/ serviciul promovat.
Comentarii
Sau daca sunt date si exemple negative din piata romaneasca sau se va merge doar pe asa da cu exemple de afara.
Astfel de exemple romanesti se gasesc pe www.blog.relevantdirect.ro