Buzz cu Mihai Botarel (Copywriter, DDB Dusseldorf, Germania)
IQads: Mihai, ai "vanat" al doilea Leu din cariera (n. red. primul in 2007, cu "Mandra", pe vremea GMP, anul asta cu "Expozitia de dinozauri" - la Leo Burnett.). Tot de bronz si tot impreuna cu Emilian. S-ar zice ca e un semn... Sau nu?
Mihai Botarel: Am avut noroc de doua ori. Sper sa mai am si pe viitor. Sa spun acuma ca e un semn faptul ca am castigat din nou alaturi de Emilian ar insemna sa il exclud cumva pe Ghica. Iar Ghica este primul care trebuie felicitat pentru aceasta campanie. Personal, ma bucur ca am scapat de titlul de 'one hit wonder'(acum sunt two hit wonder), care m-a cam blocat in primul an la Leo Burnett. Daca intrati pe Ted.com si urmariti discursul lui Elizabeth Gilbert, veti intelege exact la ce ma refer.
IQads: Au sanse mai mari sa castige premii la festivalurile de creativitate brandurile mai mici (vezi Mandra) sau cele culturale (Muzeul Antipa)? Accepta mai usor propunerile creative ale agentiei? Merg pe mana agentiei in timp ce marile branduri sunt mai prudente?
Mihai Botarel: Nu cred ca brandurile mici au sanse mai mari la festivaluri, ci dimpotriva. Lumea le priveste cu suspiciune, bugetele nu permit executii grozave etc. Dar da, e mai usor sa vinzi o campanie unui client mic, care nu are 7 boarduri internationale si 10 factori de decizie. Orice creativ incearca sa faca lucruri frumoase pe branduri de renume, doar ca ne iese mai rar. Si e pacat, atat pentru noi, cat si pentru brandurile mari care de multe ori isi arunca bugetele pe mediocritati.
IQads: Prin ce crezi ca a convins campania asta juriul de la Cannes?
Mihai Botarel: Prin puterea ideii si prin sinceritate. De exemplu, noi nici nu am fost prezenti la evenimente, toate pozele din prezentari si toate filmele sunt adunate de muzeu de la scoli si de la parinti. Copiii aia chiar se bucurau sa gaseasca oasele si sa faca poze cu ele. Asta cred ca e marele success al campaniei.
IQads: Am inteles ca audienta Muzeului a crescut cu 200 % pe perioada campaniei.
Mihai Botarel: Da, asa se pare. Doamna Aurora, clienta noastra de la muzeu, tine mereu evidenta numarului de vizitatori si de la dansa avem informatia.
IQads: Cum comentezi Grand Prix-ul din categoria in care ati castigat? (Kit Kat Mail 2009)
Mihai Botarel: Foarte frumos, au creat practic un nou produs si asta e o treaba care incepe sa apara tot mai des. Vezi magazinul de speranta si altele. Desteapta campanie, dar greu de implementat.
IQads: Am asistat la prezentarea ta de la Golden Drum despre campania cu dinozauri. Spuneai ca a fost aproape un miracol din punct de vedere financiar, pentru ca nu s-a platit decat materialul din care au fostfacute oasele. In general vorbind, crezi ca bugetul mic al unei campaniei este piatra de incercare a echipei de creatie?
Mihai Botarel: N-a fost un miracol, ci o campanie buna. Nu s-au platit stiri, nu au venit echipe de la events sa coordoneze treaba, nu tu bloguri, nu seeding, nu teasing, nu nimic. Doar ideea si reactia oamenilor la ea.
IQads: Niciunul dintre voi (tu, Ghica sau Emilian) nu mai lucrati impreuna. Regreti ca ai plecat din Leo?
Mihai Botarel: Leo a fost un loc minunat pentru mine si am lucrat cu niste oameni foarte buni, cu care sunt si voi fi mereu prieten, dar eu stiam ca trebuie sa incerc altceva si nu-mi pare rau ca am facut-o.
Citeste si raspunsurile lui Ghica Popa (Creative Director, Punct Advertising)
despre Bronze Lion-ul castigat cu campania "The Dinosaur Exhibition".