Buzz cu Ghica Popa (Creative Director, Punct Advertising)
IQads: Ghica, esti printre putinii castigatori din Romania ai unui Leu la Cannes. Ce inseamna trofeul asta pentru un creativ?
Ghica Popa: Un Cannes inseamna mult pentru creativ, mai ales pentru unul din Romania. Este un reper pentru multi dintre noi. Altfel n-ar fi aparut vorba aia: "da, sigur, o fi de Cannes ideea".
IQads: Au sanse mai mari sa castige premii la festivalurile de creativitate brandurile mai mici (vezi Mandra) sau cele culturale (Muzeul Antipa)? Accepta mai usor propunerile creative ale agentiei? Merg pe mana agentiei in timp ce marile branduri sunt mai prudente?
Ghica Popa: Daca e sa ma uit la finalistele la Cannes din Romania de pana acum a fost si Elite, Prigat, Mountain Dew, Western Union. Iar Avon a luat Silver. Apoi, ideile pe branduri cunoscute, mari iau mai usor aur, argint. Un muzeu ia mai greu aur la Cannes. Pe de alta parte, da, un client mic, care vrea doar doua-trei aparitii intr-o revista, iti poate accepta mai usor creatia.
IQads: Povesteste-ne cum a luat nastere campania pentru Muzeul Antipa.
Ghica Popa: Aurora (clientul) ne-a povestit despre cat de importanta este campania asta pentru muzeu, ne-a aratat multe poze cu exponate si ne-a dus sa-i cunoastem pe baietii din Argentina care s-au ocupat de expozitie, pentru ca s-a lucrat mult la pregatirea ei. Asa am descoperit niste oameni pasionati, am invatat mult despre drumul asta al oaselor de dinozaur, de cand sunt descoperite pana ajung sa fie expuse. Si am vrut cumva sa simta si vizitatorii acest proces de cautare, nu sa ramana niste simplii spectatori.
IQads: Prin ce crezi ca a convins campania asta juriul de la Cannes? Care a fost punctul ei forte?
Ghica Popa: Juriul cauta lucruri care sa-I surprinda. Sa le arate ca oamenii sunt antrenati in jocul brandului tau fara sa simta ca fac parte din ceva publicitar. Asta nu e o regula, bineinteles, dar suntem bucurosi ca asta ne-a reusit la Campania Antipa intr-un mod simplu si natural.
IQads: Cum ati convins autoritatile sa va lase sa ascundeti oasele in spatiile publice?
Ghica Popa: Un mare rol in aceasta campanie l-a avut clientul nostru, Aurora Stanescu, care merita cel mai mult Cannes-ul asta. Ea a tinut legatura cu inspectoratele scolare din Bucuresti si din tara si a organizat evenimentul asta.
IQads: Cum comentezi Grand Prix-ul din categoria in care ati castigat? (Kit Kat Mail 2009)
Ghica Popa: Desi nu sunt un fan al jocurilor de cuvinte, campania asta m-a lasat cu gura cascata. Este un exemplu excelent de cum oamenii sunt angrenati intr-un fenomen care nu mai e demult publicitate (sau, mai bine zis, oamenii nu-l mai simt ca fiind publicitate), ba mai mult, imbratiseaza acest fenomen, si-l doresc in lumea lor.
IQads: Niciunul dintre voi (tu, Ghica sau Emilian) nu mai lucrati impreuna. Regreti ca ai plecat din Leo?
Ghica Popa: Mi-a placut sa lucrez cu Emilian si Mihai. Si am invatat mult de la ei, cat si de la alti multi oameni din Leo. Dar plecarea mea de-acolo nu o regret, era un pas care trebuia facut.
Citeste si raspunsurile lui Mihai Botarel (Copywriter, DDB Dusseldorf, Germania) despre Bronze Lion-ul castigat cu campania "The Dinosaur Exhibition".