Destul de vag cat sa nu incurce: "Romania - Land of choice"

Buzz cu Ioana Slaniceanu (Senior Copywriter, ADDV Euro RSCG)

IQads: Este adevarat ca sloganul "Romania - land of choice" a venit odata cu brief-ul? Cum v-a influentat asta in creatie?
Ioana Slaniceanu: Da, sloganul a fost la "elemente obligatorii". Si chiar daca nu ne-am indragostit de el, macar nu ne-a incurcat deloc in dezvoltarea campaniei. E suficient de general si vag ca sa permita o mare libertate de miscare, in executii.

IQads: Balba despre "fish fruits" a lui Hagi a fost din script sau spontana?
Ioana Slaniceanu: B-b-balba a fost spontana, categoric. O consecinta a faptului ca Hagi nu a jucat niciodata la Chelsea este aceea ca nu e foarte fluent in engleza. Ceea ce, daca la inceput ne-a cam speriat, pana la urma ne-a avantajat de minune, la capitolul "naturalete".

IQads: Daca a fost spontana, de ce ati ales s-o pastrati in montajul final?
Ioana Slaniceanu: De ce am fi refuzat un bonus neasteptat, atat de simpatic? A fost o idee de ultim moment a regizorului sa o includa in montaj, si toata lumea a fost de acord ca ii sta foarte bine acolo.

IQads: Care a fost ordinea in procesul de creatie: intai ideea ca strainii nu stiu mare lucru despre Romania sau mai intai exemplele amuzante?
Ioana Slaniceanu: N-am fost niciodata un fan al procedeului hai sa facem ceva cool / funny / socant si pe urma il impachetam bine cu 7 slide-uri de Powerpoint, sa vada clientul ce concept frumos avem. Evident ca am pornit de la idee - de la o realitate, mai exact - pe care apoi am transpus-o intr-un scenariu. Ca sa ma exprim ca o doamna diriginta (ca asa mi se si spune uneori), intai fundatia.

IQads: De ce exista aceasta ruptura intre conceptul din printuri si conceptul din spoturi?
Ioana Slaniceanu: Nu e nicio ruptura. E o discutie veche asta, pe care n-are rost sa o dezvolt aici, cum ca unitate in concept nu inseamna ca printul sa fie un cadru cheie din spot. Asta nu e unitate, e lene. Iar noi pur si simplu n-am vrut sa fim lenesi. Am vrut ca printurile sa fie expresive, sa aiba o viata a lor, si nu sa fie un ecou anemic al TV-ului.

IQads: Asocierea BRD cu imaginea turismului romanesc ti se pare potrivita? E in ton cu mesajul pe care vi l-ati propus prin aceasta campanie?
Ioana Slaniceanu: Ideea ca o astfel de campanie sa fie sprijinita de un sponsor nu e nici absurda, nici noua, nici de neconceput. E foarte adevarat ca ar fi fost totul mai rotund, mai unitar, mai firesc daca acel sponsor ar fi fost, sa zicem, o linie aeriana, sau un lant hotelier. S-a intamplat sa fie BRD SG. De ce, se stie si a fost deja comunicat, cand s-a semnat respectivul protocol intre BRD SG si Ministerul Turismului. In orice caz, asta nu afecteaza in niciun fel mesajul. Sa nu uitam ca vorbim cu strainii- iar in aceasta campanie chiar le spunem tot felul de lucruri noi. Crezi ca vor retine tocmai logo-ul sponsorului de la final?

IQads: Cat de mult crezi in campania asta?
Ioana Slaniceanu: Cu riscul de a-mi da naivitatea pe fata, o sa recunosc ca da, chiar cred in ea. Nu in sensul ca ma astept ca brusc granitele sa fie luate cu asalt de valuri de turisti, ca urmare a acestei campanii. Realist vorbind, efecte concrete pot sa apara in momentul cand aceasta campanie (sau urmatoarea) va fi sustinuta de multe alte lucruri: pachete de vacanta atractive, deal-uri incheiate cu tour operatori puternici, lobby la greu, filme documentare etc etc. Cred insa ca aceasta campanie va face bine imaginii Romaniei si ca ne va pune pe harta, in mintea unora.

IQads: Nu va e teama ca odata ajunsi in Romania, strainii care se vor lasa convinsi de spoturi vor fi dezamagiti?
Ioana Slaniceanu: Mda, ajungem acum la capitolul "ce nevoie are Romania de campanie, cand n-are drumuri". In primul rand, asta e o campanie de promovare, nu de hipnoza in masa. Niciun turist nu isi rezerva bilet imediat dupa ce a vazut un spot interesant pe YouTube sau pe TV. Se documenteaza mai intai. Si orice ghid turistic - fie el Lonely Planet, Le Guide du Routard sau wikitravel il va preveni ca in Romania starea drumurilor nu e roza, ca niste straini s-ar putea sa-ti umble prin buzunare si mai stiu eu ce alte posibile pericole. Apoi, turistul mai intreaba si un amic al unui prieten al unei verisoare, care a fost deja acolo, la ce sa se astepte si de ce sa se fereasca. Orice destinatie turistica are avantaje si dezavantaje- daca vrei sa vezi ursii polari la ei acasa, va trebui sa cam tremuri de frig.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related