Profesionistii in comunicare online isi dau intalnire joi, 25 iunie, ora 18.30 in club Loggia, la Digi Cafe "Advertising 2.0", pentru o discutie referitoare la viitorul publicitatii digitale in Romania.
Evenimentul va gazdui si finala competitiei Digi Cafe Awards "Best Online Advertising" dedicata agentiilor si companiilor-client implicate in realizarea de campanii si executii online.
"In acest moment brandurile se zbat sa gaseasca un teren comun pentru online si offline, unde driverii sunt foarte diferiti. In aceasta mare zbatere intre online si offline de pierdut au numai brandurile daca nu reusesc sa gaseasca un teren comun pe care sa joaca. Asta e marea provocare a comunicarii anului 2010", spune Bogdana Butnar, director de strategie si MD, MRM World Wide Romania.
"Mediul online in Romania a trecut de mult de stadiul de "un mediu al pasionatilor", este un mediu in care actori importanti investesc bugete consistente in campanii online care genereaza rezultate notabile. Lucrurile se misca, se misca repede si mai ales, se misca in directia buna!", declara Robert Anghel - online product manager Orange Romania.
"La fel cum s-a intamplat si in cazul advertising-ului clasic, aparitia festivalurilor care iau in calcul si eficienta este binevenita. Acestea obliga agentiile si clientii sa se opreasca pentru o clipa si sa-si structureze cat mai riguros demersurile pentru ca un juriu sa le poata intelege dintr-o perspectiva de marketing si sa le poata evalua creativitatea intr-un astfel de context. Pentru orice agentie, fie ea si de interactive, inscrierea uneia sau a mai multe lucrari intr-un festival este echivalenta parcurgerii unui proces de invatare, care te ajuta, fie ca ai castigat, fie ca nu" considera Costin Radu - managing partner, IQads si Smark si totodata membru al juriului Digi Cafe Awards: "Best online advertising".
"Ca si multe alte industrii in Romania, publicitatea pe internet a avut o evolutie rapida si spectaculoasa. Pe fondul unei perioade de 6 ani in care volumele cheltuite in online s-au dublat in fiecare an, optimismul si asteptarile celor implicati au ajuns la cote foarte mari. Situatia economica care a aparut in acest an a influentat atat volumele (cu efect instantaneu asupra optimismului), cat si modul advertiserilor si a oamenilor de media de a privi lucrurile. Este momentul sa ne onoram promisiunile facute atatia ani in numele online-ului: masurabilitate, control, eficienta", afirma Calin Rotarus, managing director ARBO Interactive.
Amelia Cretu - country strategist, Google AdWords Romania; Robert Anghel - online product manager, Orange Romania; Bogdana Butnar - director de strategie si marketing director, MRM World Wide Romania; Mihai Dragan - fondator MB Dragan; Doru Panaitescu - consultant si trainer, Marketeer.net; Costin Radu - managing partner, IQads si Smark; Sergiu Biris - Crocodilu' Sef Trilulilu; si Calin Rotarus - managing director, ARBO Interactive; vor dezbate impreuna cu cei prezenti la Digi Cafe "Advertising 2.0" ultimele tendinte in promovarea online, efectele crizei economice globale asupra bugetelor si tehnici de eficientizare a campaniilor si cresterea profitului.
Evenimentul se va incheia cu gala de premiere Digi Cafe Awards: "Best online advertising", competitie initiata de F5 pe 12 iunie cu scopul de a recompensa excelenta in publicitatea online, la care au participat 17 agentii si companii-client cu peste 40 de lucrari, reprezentand executii si campanii online.
Concurentii vor putea pleca acasa cu "Premiul de excelenta" - ales in urma jurizarii; si "Premiul de popularitate" - votat de catre public. Acestea vor fi decernate in cadrul a sase categorii: "Online ads", "Campanii online", "Bannere in format rich media", "Campanii de e-mailing", "Website-uri" si "Aplicatii interactive".
Cei care doresc sa participe la Digi Cafe "Advertising 2.0" si sa afle mai multe detalii despre tema intalnirii, speakeri si lucrarile inscrise in competitia Digi Cafe Awards: "Best online advertising" au la dispozitie website-ul evenimentului, DigiCafe.ro.